A virtuális valóságot üdvözítő felhasználók már régóta várják 2016-ot, ebben az évben gördülnek ki ugyanis az első eszközök, amik berúgják a VR-t. Minden nagy gyártó próbál beugrani a most éledező piacba, és bár jobbnál-jobb hardverek és ötletek jönnek, még mindig nem tömeges élmény a VR – vagy túl drága még - vagy olcsó, de nem az igazi.
A Google éves fejlesztői konferenciáján, az I/O-n árulta el, hogy nem marad meg az olcsó Google Cardboardnál, és annál sokkal komolyabb tervei vannak. Olyanok, amivel akár az Oculust, és a Samsung Gear VR-t is megszorongatja.
A cég többszáz milliónyi androidos telefonra akarja eljutattni a VR-t újonnan bejelentett platformjával, a Daydreammel. Pár év múlva már saját virtuálisvalóság-app áruház is lesz, úgy fogunk letölteni a telefonunkra VR-appokat, mint a mostani "hagyományosokat". A Daydream alrendszer
mélyen összefonódik majd az Android soron következő verziójával,
amit eddig Android N-ként emlegetnek. Ez a rendszer lesz képes olyan módon feldolgozni és kezelni a komolyabb VR-tartalmakat, hogy azok akadásmentesen futhassanak.
Ehhez kellenek majd olyan telefonok is, amelyek kompatibilisek az új platformmal. A kijelzőnek, processzornak és érzékelőknek is meg kell majd felelnie a Google által támasztott követelményeknek. Ugyan már most is van olyan csúcsmobil, ami erre képes,
a Samsung, Alcatel, Asus, HTC, LG, Huawei, Xiaomi és a ZTE
is fog kimondottan "Daydream-kompatibilis" telefonokat gyártani.
A rendszer további eleme lesz egy vezérlő és egy headset is, ezekről még csak szkeccseket, terveket mutatott a cég. A fejlesztőknek szánt oldalt már megnyitották, ők már most elkezdhetnek appokat készíteni.
A cég nem hanyagolja el a kis kartondobozt sem, frissül a fejlesztőknek szánt Google Cardboard program is. Az átfedés kevés lesz a két platform közt, mindegyiket teljesen más célt szolgál ki. „ A cardboardos appok szórakoztató, rövid élmények, és javarészt nem interaktívak.
A Daydream ennek ellenkezője lesz. Valódi immerzív, hosszú és rendkívül interaktív élményt kínál majd."