Közel 50 milliót fektetett be a Prosperitás Tőkealap egy március végén indult magyar startupba. A Tickething a feleslegessé vált koncert, fesztivál és egyéb rendezvények belépőjegyeinek adás-vételére kínál online piacteret.
A szolgáltatást kevesebb mint két hónap alatt már több száz regisztrált felhasználó vette igénybe.
Célja megkönnyíteni azok feladatát,
akik egy koncertre, fesztiválra még sem tudnak elmenni, és az utolsó pillanatban adnának túl a jegyükön.
Ugyanilyen hasznos azok számára, akik későn szeretnének hozzájutni a hőn áhított belépőhöz, s esetleg olcsóbban, mint a hivatalos ár.
Eddig jellemzően a koncertek facebookos eseményein, oldalain néztek körül a zenerajongók az ilyen helyzetekben. Ennek árnyoldala, hogy a szervezetlen keretek nem nyújtanak védelmet a visszaélések ellen.
A Drukka Startup Stúdióból induló Tickething felületén olyan
biztonságosan, ellenőrzött módon lehet kereskedni,
mint a nagy online piactereken. Nem csak koncertre, de más eseményekre, színházi előadásokra, vagy akár sporteseményekre szóló jegyeket is fel lehet rakni.
A startup célja, hogy a befektetésből a következő másfél évben a kelet-európai régió további két országában is megjelenjenek, és piaci részesedére tegyenek szert. Középtávon a cél pedig
Kelet-Közép-Európa vezető jegyújraértékesítő portáljává válni
– fogalmazott Töreky Bence, a Tickething alapítója.