A Facebook és a YouTube is automatizált megoldással próbálja felvenni a harcot a szélsőséges tartalmak ellen. Ehhez azt a technológiát használják majd fel, ami eredetileg jogvédett tartalmak felismeréséhez készült.
Az algoritmus úgynevezett hasheket keres, a digitális ujjlenyomat egy olyan fajtáját, amit az internetes cégek automatikusan rendelnek bizonyos videókhoz, és ezen ismertetőjelek alapján tudják gyorsan eltávolítani az egyező tartalmakat.
A hírt szivárogtató két belsős forrás szerint a cégek minden bizonnyal nem fogják részletezni ennek működését, mivel annak tudatában az Iszlám Állam (ISIS) könnyen kijátszhatná a rendszert.
Decemberben Barack Obama arra kérte a közösségi média óriásokat, hogy segítsenek a terrorista támadások megakadályozásában azzal, hogy követhetővé teszik a gyűlöletbeszédet, és a terrorista aktivitást oldalaikon.
A Facebook, Twitter, Microsoft és a YouTube cégek májusban elfogadtak egy új, uniós magatartási kódexet, ami az online terjesztett gyűlöletbeszédre és a terrorista propagandára vonatkozik. Ezen szabályok értelmében kötelező 24 óra alatt felülvizsgálniuk a gyűlöletbeszéddel kapcsolatos bejelentéseket, és azokat szükség esetén el kell távolítaniuk.
A Facebook és a Twitter is jelenleg erre a manuális megoldásra támaszkodik, utóbbi oldal már számos ISIS-hez köthető fiókot szüntetett meg - ám még mindig problémát okoz, hogy percek alatt elkészül egy másik, hamis profil, ahol ismét közzéteszik a jogsértő tartalmat.