Okosabbá válik a Microsoft Office 365 online programcsomag, a Word, Outlook és PowerPoint programok is gépi tanuláson alapuló funkciókkal bővülnek.
A Word szövegszerkesztő egy új, Researcher névre hallgató módot kap, ami főleg a tanulók és kutatók számára hasznos. Segít előásni információkat a neten található kutatásokból, publikációkból,
ehhez a felhasználónak nem kell külön böngészőre váltania.
A szerkesztési ablak jobb oldalán közvetlenül megjelennek a Bing keresési találatai adott kulcsszóra, a lábjegyzetbe pedig automatikusan bekerülnek a másolt szövegrészek forrásai.
Ugyan most is van lehetőség a Smart Lookuppal adott szóra keresni a szerkesztőben,
a Researcher sokkal jobban fókuszál egyetemi tanulmányokra, enciklopédiákra.
A cég elmondása szerint ez nem csak egy egyszerű webes kereső: a Researcher a Bing Knowledge Graph nevű rendszerét használja, ami kapcsolatot tud keresni egyes publikációk közt.
Egyelőre az Insider program résztvevői érhetik el a funkciót, az előfizetők számára később érkezik.
A hétköznapi felhasználók számára érdekesebbnek tűnhet az új intelligens szerkesztő, ami nem csak egy adott szó helyes betűzését nézi, hanem szövegkörnyezetbe helyezve vizsgálja azt. Az Editor névre keresztelt funkció figyelmezteti a szerkesztőt arra, ha a szót nem használja megfelelően.
A szöveg olvasmányosságán úgy segít javítani,
akárcsak egy emberi szerkesztő.
Figyeli a zsargont, a szöveg struktúráját, a szlenget, passzív szerkezeteket, kliséket, és a szóismétléseket.
Ezeket különféle vizuális jelzésekkel teszi láthatóvá: a piros színű aláhúzás betűzési hibát, a dupla kék nyelvtani hibát jelent,
míg a stilisztikai problémákat aranyszín aláhúzással jelöli a program.
Ez a funkció ősszel kerül be a windowsos asztali gépekre, ha a felhasználók körében népszerűvé válik, más platformokra is kiterjeszti a cég.
A PowerPoint prezentációkészítő a Zoom funkcióval bővül, ami interaktív összefoglalót készíthetünk a prezentációról. Egy dián belül oszthatjuk témakörök szerint több szekcióra az előadást, és azokon belül adhatunk hozzá diákat. Így nem kell a jobb és balra gombokkal visszaugrani egy-egy diára, ha az előadás végén egy kérdezz-felelek keretén belül hivatkozunk vissza az előadás egyes részleteire.
Az Office 365 júliusi frissítésének részeként érkezik, először az Insider program résztvevői használhatják.
Az Outlook levelezőt okosabb szűréssel látják el,
a bejövő levelek egy két részre oszló, újfajta levelesládába kerülnek.
A Focused Inbox lényege, hogy a bejövő mappán belül is szétválasztja üzeneteinket fontos, és kevésbé fontos üzenetekre. Előbbibe kerülnek azok, amik nagy valószínűésggel jobban érdeklik a felhasználót, és külön a „minden más".
Ezeket az alapján válogatja szét a levelező, hogy mely feladókkal folytatunk több interakciót, és mely címekről származó leveleket nem szoktuk megnyitni. Ez a funkció már Windowsra, Macre, webre, Androidra és iOS-re is elérhető.