A Pokémon Gót fejlesztő Niantic stúdió nem örül annak, hogy a játékosok a Poké Radar, a Pokevision és hasonló térképek segítségével könnyítik meg a vadászatot. Ezek az appok könnyebbé teszik a játékos dolgát azzal, hogy
a térképen megnézhetik, hol és mennyi ideig találhatók adott pokémonok,
köztük az igazán ritkák is, így órákat tudnak megspórolni.
A cég vezérigazgatója, John Janke a Forbesnak mondta el, hogy szerinte ez nem tesz jót a játékélménynek, mert kiöli az izgalmat, sőt, a használatukat csalásnak is tartja. A Pokevision ezután bejelentette a szolgáltatás megszűnését, hogy a Niantic és a Nintendo kívánságát tiszteletben tartsa.
Ezután több ilyen térkép is megszűnt indoklás nélkül, de sejthető, hogy a Niantic a tettek mezejére lépett.
A játék megjelenése után hamar elterjedtek a vadászatot segítő leleményes megoldások. Ezekre többek közt azért is fanyalodtak a játékosok, mert a játékon belüli funkció,
amely a pokémonok közelségét jelzi, jó ideig hibásan működött.
A funkciót a legutóbbi frissítéssel a Niantic el is távolította, már csak a közelben lévő szörnyeket jelzi, de a távolságukat nem.
A Redditen található Pokémon Go-szekcióban már meg is született egy alszekció a dühös játékosoknak, a „Rage Megathread”, ahol a Nianticnak címzik üzenetüket.
Ennél is kellemetlenebb, hogy a játékosok rájöttek arra: az iTunesnál visszatérítést kérhetnek az olyan appon belüli tárgyakra, amelyek nem a várt módon működnek bizonyos játékbeli problémákból kifolyólag. Egy ügyfél elmondása szerint visszakapott mindent, amikor a rosszul működő pokémonkövető funkcióra, valamint a külsős fejlesztők lelőtt térképszolgáltatásaira hivatkozott.
Az egyik redditező, állítása szerint, az Apple ügyfélszolgálatán dolgozik, és már rengetegen rohamozták meg őket olyan kérésekkel, hogy a játékon belül vásárolt tárgyakért fizetett összegeket vissza akarják kapni.