Az Apple még tavaly júniusban indította útjára az Apple Musicot a 8.4-es iOS megjelenésével egyidőben. November óta tölthető le az app a konkurens cég mobiloperációs-rendszerére, Androidra is, igaz, a droidosok csak a béta változatot kapták meg.
Az androidos app a szerda óta letölthető frissítéssel
kilépett a béta állapotból,
ehhez csak a 30 megás csomagot kell letölteni.
A teljes értékű app pár extra funkcióval is gazdagodott, köszönhetően az Android nyíltabb felépítésének. Többek közt ennek köszönhetően kerülhetett be februárban az is, hogy a zeneszámokat már SD-kártyára is lehet menteni, ami iOS-en nem lehetséges, hiszen a telefon nem támogatja a memóriakártyák használatát.
Az új frissítés egyik új hozománya a főképernyőn elérhető widget, amelyen a lejátszást vezérelhetjük egyszerűbben, és akár a microSD kártyára mentett offline zeneszámokat is könnyen elérjük arról.
Bekerült egy hangszínszabályzó (equalizer) is,
amit az app beállításai közül lehet előhívni az EQ opcióra kattintva. Alapállapotban ez a funkció nem jelenik meg, így manuálisan kell azt bekapcsolni. Ezután lehet választani a többféle stílusú zenékhez illő beállítások közül, mást a heavy metálhoz, és mást a hip-hophoz.
A frissítési napló szerint az app stabilabbá vált, és teljesítményén is sikerült javítani.
Az Apple Music kétféle csomagot kínál a három hónapos ingyenes próbaidőszak után: havidíjas modellben 5 euróért használhatja egy felhasználó, illetve havi 8 euróba kerül az a családi csomag, amellyel már egyszerre hatan élvezhetik a szolgáltatást.
Sokan felhúzták a szemüket azon, mikor az almás a cég Androidra is elérhetővé tette zeneszolgáltatását, de a lépés érthető.
Másképp nehezen tudná felvenni a versenyt
a konkurens Spotify-jal, a Google Play Zenével, vagy a Tidallal.
Hiába vannak az almás cégnek olyan piaci előnyt jelentő egyedi szolgáltatásai, mint a Beats1 webrádió, a legnagyobb streamingszolgáltatásoknak nagyobb az elérése. Az Apple szolgáltatása 15 millió előfizetőt szerzett a tavaly júniusi indulás óta,
a Spotify-nak kétszer ekkora bázisa van,
márciusban érte el a 30 millió előfizetőt.