Míg a BlackBerrynek és a Windows Mobile-nak egyre kisebb részesedése van az okostelefonok piacán, addig a felhasználók egyre több iOS és Android operációs rendszert használó eszközt választanak.
Igaz, a Google szoftverét futtató telefonokból szélesebb a választék, így szinte minden régióban a legnagyobb szeletet hasítja ki magának a tortából. Ez a fölény Indiában a legszembetűnőbb, ahol a második negyedévben
a megvásárolt készülékek 97,1 százalékán Android futott,
az egy évvel ezelőtti időszakban ez a szám még 90 százalék volt.
A Google rendszerének egyelőre megkérdőjelezhetetlen a sikere, köszönhetően a számos beszállítónak és gyártónak, a széles termékportfóliónak, valamint az olcsó alkalmazásoknak.
A Strategy Analytics elemzőcég szerint az év második három hónapjában összesen
29,8 millió androidos okostelefon került fel a boltok polcaira,
ez egészen megdöbbentő szám annak fényében, hogy összesen 30,7 millió eszközt szállítottak le ebben az időszakban. Egy évvel korábban még 23,2 millió darabot juttattak el a gyártók az üzletekbe.
Az iOS részesedése tizenkét hónap alatt
közel felére, 2,4 százalékra zuhant vissza,
mindössze 800 ezer iPhone-t próbáltak eladni a kereskedők.
A sokaknak potenciális piaci célpontot jelentő Indiában az Apple csak akkor lehet sikeres, ha csökkenti a mobiltelefonok árát, mert a felhasználók jelentős hányadának nincs megfelelő keresete ahhoz, hogy a felső kategóriás árat kifizesse. És akkor még az App Store-ból megvásárolható, egyáltalán nem olcsó applikációkról még nem is beszéltünk.