Egyre több cég fejleszti önvezető járművét vagy az ehhez szükséges szoftverét, kezdve a Teslától egészen a Fordig. Az Uber korábban szintén beállt a sorba, most pedig egy újabb mérföldkőhöz érkezett a cég, hiszen Pittsburghben már ebben a hónapban
munkába állnak a félautomata járművek,
amik véletlenszerűen veszik majd fel az utasokat.
A tesztflotta egyelőre módosított Volvo XC90 terepjárókból áll, amik ugyan külső segítség nélkül kószálnak majd az utakon, de a
vezetőülésben mindig ülni fog egy sofőr,
ezt jogszabályok követelik meg, mellette pedig lesz egy segítő, aki a tapasztalatokról készít feljegyzéseket.
A fejlődés sebességét jól mutatja, hogy a májusi első teszt után pár hónappal később már a felhasználók számára is elérhető lesz a szolgáltatás. Ehhez képest a Tesla folyamatosan adja a sofőrök kezébe az irányítást, a Google autói pedig még nem készültek fel, és maximum csak 40 kilométer/óra sebességgel közlekednek. A félmilliárd dollárért saját térképet fejlesztő Uber a jövőben
teljesen kiváltaná a mostani sofőröket, bár
még nagyon sok teszt és szabálymódosítás van hátra, egyelőre még ott tartanak, hogy az autó azonnal jelez majd, ha át kell venni az irányítást, például a hidakra történő felhajtás esetén.
Az biztos, hogy a Volvónál nem viccelnek, az év végéig 100 járművet kívánnak munkába állítani, az Uberrel kötött
300 millió dolláros megállapodásnak
köszönhetően pedig 2021-re teljesen automatikus autókat kívánnak forgalomba hozni (a Ford egyébként ugyanezt az időpontot jelölte meg).
Érdekesség, hogy Pittsburgh már 2014 óta az Uber önvezető autóinak otthona, akkoriban kezdték elcsábítani a Carnegie Mellon Egyetem robotikai karján dolgozó mérnököket. 2016-ra az Uber technológiai központjában már több száz szakember kezdett el dolgozni, az első önjáró Ford Fusion autót pedig májusban kapták lencsevégre.