A Google idén májusban is megtartotta fejleszői konferenciáját, az I/O-t, amin leleplezték a Daydreamet, vagyis a virtuális valóság platformot.
Hasonlóan ahhoz, mint amit a Google az Android Pay-jel és az Android Wearrel véghezvitt, a cél, hogy a
VR alapvető része legyen a mobiloknak.
Főleg azóta kapott ez nagyobb hangsúlyt, mióta számos partner bemutatott már ilyen megoldásokat, gondoljunk csak a HTC, az LG, a Samsung, vagy éppen a Xiaomi termékére.
Pont ezért a Google sem tétlenkedik, a hírek szerint pedig
heteken belül piacra kerülhet a végleges verzió,
legalábbis a Bloomberg ezt prognosztizálja, hiszen a hivatalos weboldalon őszi megjelenést emlegetnek. A keresőóriás természetesen saját tartalmakat is gyárt a háttérben, amik a későbbiekben már a YouTube-on is elérhetőek lesznek, sőt, olyan sporteseményeket lehet majd VR-ban követni, mint az NBA, és olyan adások világába csöppenhetünk bele, mint amiket az HBO sugároz.
A projektre dollármilliókat költ a Google,
és ez nemcsak marketing- és fejlesztési költségeket jelent, hanem különféle szolgáltatások, mint például a Hulu 360 fokos videogyártásának, vagy éppen a Dolan ikrek és Justine Ezarik YouTube sztárok támogatását is.
Nyilvánvaló, hogy termérdek pénzt költöttünk már
- nyilatkozta Finn Staber, a TheWaveVR társalapítója, akinek startup cége zenelejátszó alkalmazást fejleszt a Daydreamre.
"A Google Daydream továbbfejleszti a mobilos virtuális valóságot" - mondta Oren Rosenbaum, a United Talent Agency egyik ügynöke. "A mobilos VR az, ami a eszközöket fog az emberek fejéhez láncolni" - folytatta.
A Google-nél persze igyekeznek minden tervet részletesen kidolgozni, a Daydreammel kapcsolatban is erősen megy a puhatolózás, kérdés, hogy a gyártók mennyire fogékonyak erre, melyek lesznek azok a készülékek, amik már rögtön a megjelenésük után támogatják a platformot.
Az biztos, hogy a fent említett nagymárkák mellett az Alcatel sem maradt VR eszköz nélkül, a jövőben pedig már a Huawei-nél is számíthatunk hasonlóra.