A Kaspersky Lab társult a B2B International piackutató céggel, hogy rendszeres, nagyméretű online felméréseket végezzenek azzal a céllal, hogy értékeljék a felhasználók online viselkedését, aggodalmaikat, problémáikat, illetve hogy hogyan védekeznek a lehetséges veszélyekkel szemben.
A Kaspersky Kiberbiztonsági Index ezen adatokon alapszik, melyeket felhasználók ezreitől gyűjtöttek be a világ minden tájáról. Az index három félévente mért mutatóból áll.
Ez a három mutató:
A Kiberbiztonsági Index egy részletes felmérésen alapszik, melyet 2016 augusztusában végeztek 21 országban. Az adatok szerint
öt felhasználóból csak egy (21%) hiszi, hogy valamilyen online veszélynek van kitéve.
Ugyanakkor a felhasználók majdnem egy harmada (29%) esett a kiberbűnözők áldozatául (8%-nak törték fel valamilyen profilját és 22%-nak fertőzte meg készülékét vírus).
Habár a felhasználók csak 60 százaléka telepített biztonsági megoldásokat az összes készülékre, melyeken az internetre kapcsolódnak. Az index bizonyítja, hogy
manapság sok felhasználó alábecsüli a kiberveszélyek súlyosságát.
Ez a hozzáállás szükségszerűen hatással van a biztonságukra.
A Kaspersky Lab azért alkotta meg az indexet, hogy felhívja a felhasználók, a média és a kereskedők figyelmét a kiberbiztonság fontosságára. Manapság sok felhasználó nem számít arra, hogy kibertámadás áldozata lehet, ezért nem előzik azt meg, járnak el tudatosan és telepítenek biztonsági programokat a gépeikre. Ez könnyű célponttá teszi őket a kiberbűnözők számára.
Az indexől többet ezen a linken olvashat.