Nevadai, pennsylvaniai és kaliforniai felhasználók indítottak pert a Samsung amerikai képviselete ellen egy szövetségi bíróságon. Panaszuk szerint pénztől estek el a gyártó viselkedése miatt. Azt kérik a Samsungtól, hogy kompenzálják őket azon kiesett időszakért, míg nem tudták használni a telefonjukat.
Elmondásuk szerint a gyártó felszólítására abbahagyták a Galaxy Note7-ek használatát, de több hetet kellett várniuk a cseretelefonra. Ennek ellenére a szolgáltatók ugyanúgy számon kérték rajtuk a havidíjat, míg nem tudták használni a telefont. Így készülék nélkül maradtak, és továbbra is fizettek.
A Samsung a csereprogram kezdetekor értesítette őket, hogy pár napot várniuk kell az új készülékekre, de egyes esetben ez hetekbe is telhet. Több mint három héten keresztül maradt készülék nélkül a felhasználók nagy része, de az előfizetéssel járó költségeket ugyanúgy meg kellett fizetniük. Becslések szerint mindössze 500 ezer cserekészüléket tudtak leszállítani az Egyesült Államokba.
A Samsung kevesebb mint két hónapja leállította a Note7 gyártását, majd forgalmazását is, a felhasználóknak pedig azt ajánlotta, küldjék vissza tűzálló dobozban készülékeiket, és ne használják őket.
Szeptember eleje óta 2,5 millió telefont sikerült visszahívni világszerte, de sok felhasználó továbbra is használja.
A Samsung Electronics Magyar Zrt. október 14-én közölte, hogy Magyarországon minden Galaxy Note7 tulajdonos készülékét Galaxy S7, Galaxy S7 edge vagy bármilyen másik Samsung Galaxy telefonra cserélheti úgy,
hogy az árkülönbözetet a Samsung visszatéríti.
Akinek ez nem felel meg, a vásárlás helyén visszakérheti a készülék teljes vételárát – írja az MTI.
Amennyiben valaki Galaxy Note7 készülékét Galaxy S7 vagy Galaxy S7 edge okostelefonra váltja a vásárlás helyén, a készülékcsere során felmerülő árkülönbözet visszatérítésén túl az okozott kellemetlenségek kompenzálásaként a Samsung extra kedvezményekben részesíti. Ennek részleteiről a vásárlás helyén kapható bővebb tájékoztatást.