Miután a Facebook számos alkalmi játékost vesztett el a mobiljátékok térhódítása miatt, harcot indít értük Gameroom nevű szolgáltatásával, amit a napokban tett elérhetővé a fejlesztők számára. Korábban ezt az alkalmazást Facebook Games Arcade néven fejlesztették.
Ez egy olyan asztali játékosplatform lesz, mint a Steam: ebből futatthatnak, vásárolhatnak szoftvereket a felhasználók, vagy akár közvetíthetik élőben, amint játszanak. A cég ígérete szerint lesznek webes játékok, portolt mobiljátékok és natív Gameroom-játékok, mindenféle műfajból. A HTML5-tel és a Flashsel készített webes játékokat is támogatja az asztali kliens.
Nem kis hal mellett próbál labdába rúgni a cég: a Valve által fejlesztett
Steamet több mint 125 millió aktív felhasználó használja,
és gyakorlatilag a legsikeresebb ilyen szolgáltatás.
A Facebook annyi előnyt tud adni a fejlesztőknek, hogy a közösségi oldalnak elég masszív az elérése, és egyedi hirdetési lehetőségekkel is kecsegtet. Viszont játékosokon belül is más réteget céloz a Facebook: míg a Steamet a keményvonalas játékosok használják napi szinten, addig
a Gameroom az alkalmi játékosokat próbálja behúzni.
A Facebook számára ez több szempontból is jó, többek közt a Facebook Live-ot is felpörgethetik majd a játékosok az élő közvetítésekkel.
2009-ben még sokkal szorosabb volt a Facebook és a játékok kapcsolata. Akkor a Zynga volt az egyik legerősebb partner, akkoriban mindenki farmville-zett. Az érdeklődés viszont alábbhagyott, mivel az alkalmi játékosok szívesebben játszanak mobilon, mint a Facebookon. A Facebook őket szeretné visszaszerezni egy PC-s appal, bár ez több dolog miatt is kérdéses, sikerül-e neki.