A Facebook nemrég beszélt arról, miként tervezi megállítani az álhírek terjedését, most pedig élesíti is első ilyen eszközeit. Az álhírek bejelentése már most könnyebbé vált: megjelent egy új opció a posztok jelentése menünél, ahol egyértelműen jelezhetjük, ha szerintünk szándékosan hamis, félrevezető tartalomról van szó, vagy olyan hírről,
amit egy megbízható forrás már megcáfolt.
A bejelentést kapott hír hitelességét külső cégek bírálják majd el, és amennyiben kamunak bizonyul, a poszt "Disputed", azaz Vitatott címkét kap.
A Faceook viszont nem tiltja le azt az oldalól, egy linken a felhasználó magyarázatot kap arra, miért jelölte kamunak az adott cég. A hírfolyamban ezután kevésbé látható helyre kerül a vitatott poszt.
A cég elmondása szerint még több eszközt terveznek bevezetni, már keresik annak is a módját, miként büntessék az olyan kamuoldalakat, amelyek nagy médiumoknak adják ki magukat.
Az amerikai elnökválasztás után ismét előtérbe került a Facebookon terjedő hamis hírek hatása, és összességében a közösségi oldal tájékoztatásban betöltött szerepe is. Többen azzal vádolták meg a Facebookot, hogy az ott terjengő hamis információk megtévesztették a szavazókat, és
ez hatással volt a választás végeredményére is.
Zuckerberg akkor ezt tagadta, és hangsúlyozta, hogy a kamutartalmak amúgyis csak egy százalékát teszik ki az oldalnak, és a hatást nem lehet egyértelműen bizonyítani.