Az Apple ismét megnyerte a karácsonyi küzdelmet, legalábbis a Flurry elemzőcég állítása szerint. friss felmérésük alapján kétszer annyi új iPhone-t aktiváltak karácsonykor, mint a Samsung okostelefonjaiból.
A karácsonyi időszakban aktivált összes okostelefon 44 százaléka volt Apple-termék, a Samsung pedig 21 százalékot hasított ki a szeletből.
A dél-koreai cég részesedése egy százalékot nőtt tavaly óta, de az Apple még mindig domináns. Az elemző arra vonatkozóan nem közölt adatokat, hogy pontosan melyik iPhone-ok voltak a legkelendőbbek.
A harmadik és negyedik helyet a Huawei és az LG szerezte meg, utánuk következik az Amazon. Előretörtek az olyan kínai üstökösök, mint az Oppo és a Xiaomi.
A Google Pixel telefonja egyelőre még tört fel az élbolyba, a Motorola alig 2 százalékot ért el.
A felmérés egyben rávilágít arra is, hogy a nagyméretű tepsimobilok, azaz a phabletek egyre népszerűbek a vásárlók körében a közepes méretű okostelefonok kárára. A tavalyi évhez képest viszont kevesebb táblagépet aktiváltak.
Karácsony napjain töltötték le a felhasználók a legtöbb alkalmazást is, kétszer annyi appot telepítettek ilyenkor, mint december más napjain.