A Facebook felvásárolta az Eye Tribe nevű dán céget, akik szemmozgáskövetéses-rendszert fejlesztettek. Azt valószínűleg a szintén általuk felvásárolt Oculus VR cég által készített Oculus Rift nevű virtuálisvalóság-sisaknál szeretnék kamatoztatni, de ezen felül számos területen felhasználható a gyümölcsöző technológia.
Az Eye Tribe szakemberei a meglévő Oculus VR csapatba olvadnak bele, és a Facebooké lett a cég egyedi rendertechnológiája is, ami hatékonyan dolgoz fel magasfelbontású grafikákat attól függően, hová néznek a felhasználó szemei.
Így képes jelentősen csökkenteni egy eszköz grafikus feldolgozóegységének (GPU) fogyasztását, ezáltal jobb teljesítményt érhetnek el a VR-sisakok. Mindez kétmilliárd dollárt (kb. 560 milliárd forintot) ért meg az anyacégnek.
A 2011-ben alapított Eye Tribe úgy írja le technológiáját, mint „olyan szemmozgáson alapuló vezérlési módot, ami lehetővé teszi a letisztult, kiterjesztett felhasználói élményeket". Eddig több mint tízezer szemkövetőrendszert szállítottak le cégeknek, de célul tűzték ki, hogy a hétköznapi felhasználókhoz is eljuthasson megoldásuk.
A 2014-es CES-en az Eye Tribe vezérigazgatója azt mondta a közönségnek, hogy ugyan nem újdonság a szemkövetés,
de az eddig sosem volt elérhető a szélesebb tömegeknek, mivel az rendkívül költséges.
A technológia viszont idővel beépül majd az olyan mindennapi eszközökbe, mint az okostelefonok és táblagépek.
Számtalan területen lehetne hasznosítani: például elővehetnénk a telefonunkat, és elég lenne rápillantani ahhoz, hogy azonosítson minket, majd feloldja a készüléket. Vagy egy e-book olvasón úgy olvahatnánk könyveket, hogy az oldal aljára érve magától lapozna a kütyü a másik oldalra. A szemkövetés emellett az önvezető autók kezelőfelületét is egyszerűsítheti.
Nem a Facebook az egyetlen nagy techcég, aki szemkövető technológiára áldoz komoly pénzeket. A Google az Eyefluence-re tette rá kezét, ami az EyeTribe közvetlen konkurense, és számos fiatal startup is azon fáradozik azon, hogy beszálljanak a ringbe.