A technológiai előrejelzők szerint 2017 a mesterséges intelligencia éve lesz, egyre több ilyen szoftvert kezdenek el alkalmazni a vállalatok, főleg nagy adathalmazok elemzésére. A japán Fukoku Mutual nevű biztosítási cég bejelentése is ezt vetíti előre: a vállalat 34 alkalmazottat küld el, és helyettesíti őket az IBM Watson Explorer nevű programjával.
A szoftver feladata az lesz, hogy egészségügyi dokumentumokból, kórházi nyilvántartásokból gyűjtsön össze információkat az adott ügyfélről, és ez alapján határozza meg a neki járó biztosítás összegét. Az adatgyűjtési feladatok automatizálásával 30 százalékkal gyorsabban elvégezhető a munka, így
gyorsabban ki tudják fizetni az embereket.
A Fukoku Mutual összesen 1,7 millió dollárt fordított az MI-rendszer felállítására, annak fenntartása évente 128 ezer dollárba fog kerülni. A szoftver használatával viszont 1,1 millió dollárt tudnak megspórolni évente, így kevesebb mint két év alatt visszajöhet a ráfordított pénz.
A cég korábban már használta a Watson Explorert ügyfélhívások elemzéséhez. A program írott szöveggé tudja alakítani a beszédet, és a leírt szavak alapján határozza meg, hogy az ügyfél pozitív, vagy negatív véleményt fogalmazott meg.
A Maninichi japán lap szerint még három másik japán biztosítási cég tervezi, hogy teszteli, vagy implementálja a rendszert különféle feladatok elvégzésére.