Már több nagy gyártó térített vissza pénzt felhasználóknak azért, mert lurkójuk titokban rendelt magának egy-egy áhított dolgot különféle otthoni kütyükön keresztül. Nem ritka dolog ez telefonon vagy számítógépen, de a hanggal vezérelhető, okosasszisztensekkel ellátott otthoni eszközökkel is vigyázni kell.
A legutóbbi eset Dallasban történt, amikor egy hatéves kislány azt kérdezte a család Amazon Echo készülékétől:
Játszol velem babaházasat, és veszel nekem egy babaházat?”
Ezután az eszköz készségesen meg is rendelt egy babaházat a legdrágább darabok közül, ami két kiló süti társaságában jött a házhoz.
Aki nem ismerné az Amazon készülékét: az Echo egy olyan, hanggal vezérelhető otthoni eszköz, amelynek lelkét az Alexa nevű virtuális asszisztens adja.
Ha szeretnénk valamit kérni a kütyütől, akkor egyszerűen Alexa nevével kell kezdeni a mondatot.
Például: "Alexa, mondd meg nekem, milyen lesz ma az idő!" De termékeket is lehet rendelni így online.
A kislánynak ez azért nem okozott nehézséget, mert a szülők nem védték le biztonsági kóddal a tranzakciók kezdeményezését. Az eszközön keresztül minden további nélkül rendelhetők termékek egyetlen mondattal, ha a felhasználó korábban már megadta kártyaadatait. A hangvezérléses vásárlás amúgy kikapcsolható, de alapbeállításként aktiválva van.
Az esetről beszámolt a San Diegó-i helyi hírtévé is, riportot készítettek a csalafinta kislánnyal. A műsorvezető szájából viszont elhangzott a műsorban az alábbi mondat: „Imádom, amikor a kislány azt mondja: Alexa, rendelj nekem egy babaházat!".
A nézők közül többeknek szintén volt otthon Amazon Echo készülékük, és ha a híradót annak közelében nézték, kellemetlen meglepetésben részesültek. A mondat hatására az ő készülékük is automatikusan babaházrendeléseket kezdett indítani, ami miatt persze rengeteg panasz érkezett a tévécsatornához.