A tavalyi év egyik legnagyobb találgatása az volt a játékosok körében, hogy mivel fog előrukkolni a Nintendo, miután előző konzoljuk, a Wii U finoman szólva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A korábban "Nintendo NX" néven emlegetett új kütyüről felreppent pletykákat és híreszteléseket tavaly októberben tisztázta a japán vállalat, egy videón mutatták be, hogy valóban hibrid konzollal fognak harcba indulni a PlayStation 4 és az Xbox One ellen.
Magyar idő szerint hajnal ötkor a cég elnöke, Kimisima Tacumi végre elárult pár dolgot a Switch néven megjelenő hardverről, nem utolsósorban azt is, hogy milyen játékokat várhatunk rá, amiért érdemes lehet megvenni.
A Switch március harmadikán jelenik meg világszerte 300 dolláros vagy 300 eurós (kb. 90 ezer forint) áron, méghozzá régiózár nélkül – azaz bármilyen régióban megjelent szoftverrel bárhol játszhatunk. Az alapcsomag része lesz a két úgynevezett, alapegységre csatlakoztatható Joy-Con, egy hagyományos kontroller (Switch Pro) és csuklóra erősíthető pántok. A Switch fekete, piros és kék változatban is megjelenik, azonos áron.
A Switch gyakorlatilag egy olyan kütyü, ami
egyszerre használható kézikonzolként, vagy otthon a nappaliban dokkolóba helyezve hagyományos játékgépként.
Ha magunkkal vinnénk, a táblagépre hasonlító központi egység két oldalára kell felcsatolni az úgynevezett Joy-Con kontrollereket, de a nappaliban, dokkolóra helyezve egy hagyományos kontrollert ajánl a cég irányításra. Ha barátunkkal játszanánk, akkor elég lekapni az egyik Joy-Cont, és a kezébe nyomni.
Úgy tűnik, hogy a cég ismét egy olyan intuitív, mozgásalapú kezeléssel próbálja elcsábítani a játékosokat, mint ami a Wiit is sikeressé tette. Emellé csap más választható beviteli eszközt (a Switch Prót), és hozzá a mobilitás kényelmét, ami pedig a Nintendo DS-család specialitása volt. Ugyan ezek a masinák sikeres készülékeknek számítottak, a kettő ötvözése mégsem garancia a sikerre.
Az üzemidő például meglehetősen soványnak ígérkezik. A Nintendo elmondása szerint, játéktól függően körülbelül 2,5– 6,5 órát bír a Switch aksija egyetlen töltéssel, de a hardver használat közben is tölthető. A dokkoló mellett USB-C kábellel lehet bele életet lehelni.
Ez az alacsony üzemidő azért sem túl reménykeltő, mert a 2004-ben megjelent Nintendo DS tíz órát bírt, míg a Nintendo 3DS ötöt, ha folyamatosan be volt kapcsolva a lényegét jelentő 3D-s mód.
Ugyan azt még mindig nem árulták el, hogy pontosan mi is fogja meghajtani a gépet, pár dolgot már tudni lehet. Magában, kézikonzolként 720p felbontásban jeleníti meg a játékokat a kijelző, míg TV-n, dokkolóba helyezve 1080p-s felbontást produkál az eszköz. A kijelző 6,2 hüvelykes lesz, amit multitouch technológia támogat. Az NVIDIA egyedi Tegra X1 chipje kerül bele.
A belső tárhely 32 gigabájtos lesz, ami inkább az okostelefonokra jellemző, mintsem konzolokra. A PlayStation 4-nél és Xbox One-nál is már 500 gigával vagy egy terával számolnak. A tárhelyet mikroSDXC kártyával lehet bővíteni majd.
Érdemes megjegyezni, hogy
a Nintendo visszahozta a cartridge-eket,
azaz a kis kártyákat, amik GameCards néven futnak majd. Ezekre kerülnek a játékok.
Kérdéses, ez mire lesz elég a konkurensekkel szemben: hiszen 300 dollárért már hozzá lehet jutni Xbox One és PlayStation 4 gépek alapmodelljeihez is, ha lemondunk az újabb verziókról. Kicsit mélyebben a zsebbe nyúlva pedig már elérhető a PlayStation 4 Pro verziója is, ami már 4K-ra is képes. Ráadásul a Switch nem annyira erőteljes, mint a Sony vagy a Microsoft konzolja.
A prezentáción részletesen bemutatták a Joy-Con kontroller felépítését is, amire végül sokkal több minden került, mint sejtettük. Egy barátunkkal bármikor játszhatunk közösen, ha a gépről lekapva odaadjuk neki az egyik vezérlőegységet, az elforgatva teljes értékű kontrollerként működik.
Van rajta analóg kar, négy iránygomb, + gomb, és vállgombok is.
Külön gombot szenteltek arra, hogy játék közben egy mozdulattal képeket, felvételeket készíthessen a játékos. A HD Rumble funkció felelős a kontroller rezgéséért, ha valami akció történik a játékban. Kerül bele NFC-olvasó is, így a Nintendo Amiibo figurákat is érzékeli.
Ahogy a Wii kontrollerébe, ebbe is került mozgásérzékelő. Építettek bele kamerát is, ami felismeri az objektumokat és azok távolságát. A kontrollerek mozgásérzékelésére épül majd több, inkább az alkalmi (casual) játékosoknak szóló program is.
Egyik ilyen az 1-2 Switch nevű kezdőcím is, amiben a cowboyokhoz hasonlóan fegyverpárbajt, ökölcsatát lehet vívni, vagy éppen lezavarhatunk egy kő-papír-olló meccset.
Kiderült az is, hogy egyszerre legfeljebb 8 Switch készüléket lehet majd összekötni hálózatban helyi többjátékos módhoz, és a konzol erősen fókuszál a közösségi élményre. Ahogy azt már az előzetes bemutató videóban is láttuk, akár helyi versenyeket is lehet majd rendezni.
A legjobban várt rész persze a játékok bemutatása volt, a Nintendo bevallása szerint már 80 cím van készülőben a konzolra. A legtöbb cím várható megjelenési dátummal ezen a linken olvasható a Nintendo oldalán.
Érkezik a nagy sikerű festéklövős, színes-vicces Splatoon második része, a Xenoblade Chronicles 2, a Fire Emblem Warriors, az új IP-ként induló Project Octopath, és egy teljesen új Mario-játék is.
A Super Mario Odyssey-ben mindenki kedvenc vízvezeték-szerelőjét egy nyitott világú sandbox játékban irányítatjuk, egy 3D-s, de ezúttal reálisabb környezetben. Sok helyszínt mintáztak New Yorkról, így a Gombakirályságról most le kell mondanunk, cserébe viszont már a vízvezeték-szerelő sapkája is hatalmas szerepet kap: nekidobhatjuk az ellenfeleknek, sőt akár platformelemként is használhatjuk majd.
A prezentáció alatt sokak szerint ez volt a leglátványosabb játék, ami élénkségével visszaidézi a Super Mario 64-t és a Super Mario 3D Land-et, bár az internetes visszhangokból jól látszik, hogy a Mario-rajongókat erősen megosztotta Mario legújabb kalandja.
A premier után érkezik majd a Nintendo-konzolokon hagyományos Mario Kart-sorozat legújabb része is, ami Mario Kart 8 Delux néven kerül majd a boltokba.
A legjobban várt húzócím kétségkívül a The Legend of Zelda: Breath of the Wild, ami már a konzol megjelenésekor, márciusban elérhetővé válik.
A Bethesda képviselője megerősítette, hogy valóban megjelenik a konzolra a 2011 óta már agyonjátszott The Elder Scrolls V: Skyrim portja is, hogy "bárhol játszhassunk Skyrimet".
Az EA Sports pedig elárulta, hogy a FIFA-sorozat is jelen lesz, kérdéses, hogy a FIFA 17 vagy a 18-as számozású program érkezik-e elsőként.
A konzolról nem hiányozhat egy saját, online játékot segítő szolgáltatás sem, ami őszig ingyenes lesz, majd előfizetős rendszerben működik tovább. Azt még nem árulták el, hogy mennyibe fog kerülni a havidíj, és hogy pontosan milyen előnyöket, pluszokat jelent a játékosoknak.