Bődületes pénzekkel tömték ki a zsebeket a pokémonok

Pokémon Go
(FILES) This file picture taken on August 2, 2015 shows costumed performers dressed as Pikachu, the popular animation Pokemon series character, attending a promotional event at the Yokohama Dance Parade in Yokohama. Nintendo shot past Sony in market value on July 19, 2016 after the videogame giant's stock more than doubled since the release of the wildly popular Pokemon Go game. / AFP PHOTO / KAZUHIRO NOGI
Vágólapra másolva!
Bevált az elemzők jóslata, egymilliárd dollárt termelt az app.
Vágólapra másolva!

A Pokémon Go szinte berobbant a mobiljátékok piacára, hatalmas érdeklődést övezte már a hivatalos megjelenés előtti napokban is a programot. Az elemzők akkor vad jóslatokat fogalmaztak meg, és úgy becsülték, hogy a szoftver évente egymilliárd dollárt is termelhet a játékon belüli tranzakcióknak köszönhetően, amit akkor sokan túlzásnak tartottak.

A felmérések alapján ezt valóban sikerült elérni. Az App Annie elemzőcég

950 millió dollárra becsüli a Pokémon Go bevételét

tavalyi évről szóló átfogó felmérésében. Érdemes hozzátenni, hogy a mobiljáték hivatalosan július ötödikén rajtolt el (hiába töltötték le sokan már előbb a kalózverziókat), ami így mindössze bő fél évet jelent.

Dől a lé a zsebszörnyekből Forrás: AFP/Kazuhiro Nogi

Az új előrejelzések szerint idén júliusra újabb egymilliárd dollárt, sőt annál is többet kaszálhat vele a The Pokémon Company. Igaz, a Nintendo ennek csak töredékét kapja meg (lévén csak harmadát birtokolja a The Pokémon Company cégnek), de a játékkal együtt fellendült a Pokémon, mint márka iránti érdeklődés is. Nagy siker lett például a tavaly év végén Nintendo 3DS-re kiadott Pokémon Sun And Moon című játék, és úgy összességében is kelendőbbek a zsebszörnyekkel fémjelzett termékeik.

A cukorkák sem voltak ennyire csábítóak

A Pokémon Go legnagyobb érdeme viszont az, hogy bármelyik másik mobiljátéknál gyorsabban sikerült elérnie a 800 millió dolláros bevételt, méghozzá 110 nap alatt. A szintén őrülten népszerű Candy Crush Sagának ehhez több mint 250 nap kellett, míg a Puzzle & Dragons, és Clash of Clans címeknek 400-500 napba is telt átlépnie ezt a mérföldkövet.

Az App Annie szerint a siker abban rejlik, hogy a Pokémon Go több millió olyan embert is játékra tud csábítani,

akik amúgy nem játszanak rendszeresen videojátékokkal.

Ez többek közt a népszerű Pokémon-brandnek, a szoftver egyszerű játékmenetének köszönhető, valamint a kiterjesztett valóságnak, ami újszerű élményt kínál a játékosoknak. Meghatározó szempont továbbá, hogy a játék közösségi programként is megállja helyét.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!