A Pokémon Go szinte berobbant a mobiljátékok piacára, hatalmas érdeklődést övezte már a hivatalos megjelenés előtti napokban is a programot. Az elemzők akkor vad jóslatokat fogalmaztak meg, és úgy becsülték, hogy a szoftver évente egymilliárd dollárt is termelhet a játékon belüli tranzakcióknak köszönhetően, amit akkor sokan túlzásnak tartottak.
A felmérések alapján ezt valóban sikerült elérni. Az App Annie elemzőcég
950 millió dollárra becsüli a Pokémon Go bevételét
tavalyi évről szóló átfogó felmérésében. Érdemes hozzátenni, hogy a mobiljáték hivatalosan július ötödikén rajtolt el (hiába töltötték le sokan már előbb a kalózverziókat), ami így mindössze bő fél évet jelent.
Az új előrejelzések szerint idén júliusra újabb egymilliárd dollárt, sőt annál is többet kaszálhat vele a The Pokémon Company. Igaz, a Nintendo ennek csak töredékét kapja meg (lévén csak harmadát birtokolja a The Pokémon Company cégnek), de a játékkal együtt fellendült a Pokémon, mint márka iránti érdeklődés is. Nagy siker lett például a tavaly év végén Nintendo 3DS-re kiadott Pokémon Sun And Moon című játék, és úgy összességében is kelendőbbek a zsebszörnyekkel fémjelzett termékeik.
A Pokémon Go legnagyobb érdeme viszont az, hogy bármelyik másik mobiljátéknál gyorsabban sikerült elérnie a 800 millió dolláros bevételt, méghozzá 110 nap alatt. A szintén őrülten népszerű Candy Crush Sagának ehhez több mint 250 nap kellett, míg a Puzzle & Dragons, és Clash of Clans címeknek 400-500 napba is telt átlépnie ezt a mérföldkövet.
Az App Annie szerint a siker abban rejlik, hogy a Pokémon Go több millió olyan embert is játékra tud csábítani,
akik amúgy nem játszanak rendszeresen videojátékokkal.
Ez többek közt a népszerű Pokémon-brandnek, a szoftver egyszerű játékmenetének köszönhető, valamint a kiterjesztett valóságnak, ami újszerű élményt kínál a játékosoknak. Meghatározó szempont továbbá, hogy a játék közösségi programként is megállja helyét.