Az Airbus Group már év végén tesztelni kezdi önrepülő légiautójának prototípusát, jelentette be a cég vezérigazgatója egy müncheni konferencián. A repülőgépgyártó tavaly alakította meg az Urban Air Mobility (Városi Légi Mobilitás) nevű részlegét, ami utasszálító, önjáró helikopterek fejlesztésével foglalkozik.
A cég az Uberhez hasonló modellt talált ki a légitaxihoz: egy okostelefonos appal lehetne majd fuvart rendelni, a jármű pedig egyenesen az utas háza elé szállna le, pilóta segítsége nélkül.
Az Airbus vezérigazgatója, Tom Enders szerint míg száz évvel ezelőtt a föld alá költözött a közlekedés, most már megvan a megfelelő technológia ahhoz, hogy azt a levegőbe is elvigyék.
Tavaly azt mondta:
körülbelül tíz év alatt érnék el azt,
hogy termékeik forradalmasítsák a városi közlekedést emberek milliói számára.
A légi közlekedéstől nem csak a kényelmet várják, de azt is, hogy csökkentheti a városok zsúfoltságát, és a kibocsátott szennyeződést. Ha az eget végre közlekedés céljából is használatba veszik, azzal az infrastruktúra fejlesztése is olcsóbbá válna, mivel nem kéne betonból önteni hidakat és utakat.
A legnagyobb kihívást az önrepülő szoftver fejlesztése jelenti, ami hatékonyan észleli és kerüli ki az útba kerülő objektumokat. Emellett korlátokat szabnak a drónokra, önjáró légi járművekre vonatkozó jogszabályok is, amelyek egyelőre csak a kisebb méretű drónokra vannak felkészülve, teljesen magától működő, repülő helikopterekre még korántsem.
Enders elmondása szerint az Airbus nagy erőforrásokat fog befektetni önjáró technológia és mesterséges intelligencia fejlesztésébe,
amivel a repülő autók korszakát nyitják majd meg.
Hogy pontosan mennyi pénzt fordítanak erre, arra nem adtak választ a Reuters kérdésére.
Repülő taxijárgányokat már több cég is fejleszt világszerte. Ezek közül az egyik legígéretesebb projekt a kínai EHang cégé, akik szintén utasszállító kvadkoptereket mutattak be a 2016-os CES-en, és már az engedélyt is megkapták az első teszteléshez.