A Nintendo vezetése legutóbb január 12-én beszélt részletesebben a március 3-án debütáló Nintendo Switch-ről, ami egyszerre lesz hagyományos otthoni játékgép és hordozható kézikonzol.
A bemutatón rengeteg új információ kiderült a rendszerről, de a japánok még mindig nem rántották le teljesen a leplet a készülékről, így az eseményt követően rengeteg új kérdés fogalmazódott meg a játékosokban. A pontos hardverspecifikáció még mindig nem ismert, ráadásul a Switch-t kiszolgáló online rendszer körül is rengeteg a kérdőjel.
Szerencsére a bemutató óta folyamatosan szivárognak az újabb és újabb információk, a Nintendótól és a géppel dolgozó fejlesztőktől egyaránt. Végre arra is biztosítékot kaptunk, hogy a japánok meghallgatták a játékosok évek óta tartó sirámait, így a Nintendo Switch esetében az online vásárolt játékok végre
nem az aktuális hardverünkhöz, hanem egy online profilhoz, a Nintendo Accounthoz lesznek csatolva
A Nintendo korábbi gépeinél (mint például az elég nagyot bukó Wii U) hiába volt lehetőség online vásárlásra, az így megszerzett játékokat a cég a hardverhez csatolta, és gépváltás esetén (ami lehetett akár garanciális csere is) csak kifejezetten körülményes módon lehetett megoldani, hogy a digitálisan megvásárolt tartalmak az új masinán is használhatók legyenek.
Ennek viszont vége, ugyanis Reggie Fils-Aime, a Nintendo America elnöke egy interjúban elárulta, hogy az új konzoljukon történő vásárlásokat már a Nintendo Account fogja rögzíteni, és egy esetleges gépváltás esetén a korábban megszerzett tartalmak könnyedén letölthetők lesznek az új konzolra is – úgy, ahogy az már nagyjából tíz éve működik Xboxon és PlayStationön.
A cég továbbá búcsút mond az online barátjelölés szintén ósdi módjának is. Az ismerőseinket még a nemrég megjelent Super Mario Run-ban is egy 12 jegyű számsor bepötyögésével tudtuk felvenni a barátlistánkra, viszont a Switch-en már nem kell ennyit körülményeskedni, ha szeretnénk együtt játszani az ismerőseinkkel vagy látni az elért eredményeiket.