Arról már korábban is volt szó, hogy a Facebook a Messenger csevegőn belül is elhelyez hirdetéseket. A cég most bejelentette, hogy Ausztrália és Thaiföld területén élő felhasználók körében elkezdi tesztelni az új rendszert.
A hirdetések a Messenger kezdőképernyőjén kapnak helyet a legutóbbi beszélgetések és a kedvencek alatt, egy külön szponzorált fülön. A kártya-formájú hirdetések képet, szöveget és linket is tartalmaznak majd, utóbbi többféle célt betölthet: egyenesen a szolgáltatás weboldalára vezetnek, vagy rögtön feliratkozhat, regisztrálhat vele a felhasználó.
Az első képek alapján ez elég nagy területet foglal el, ami a felhasználói élményt ronthatja majd azzal, hogy többet kell majd legörgetni a Messengerben bizonyos funkciókhoz - például, hogy megtaláljunk más aktív felhasználókat.
A Facebook annyit ígér, hogy beszélgetés közben nem fogják hirdetések zaklatni a felhasználót – kivéve, ha célzottan egy márkával, szolgáltatással kezd csevegni, mert akkor a szponzorált hirdetések ott is felbukkannak.
Ez még egyelőre csak egy tesztkör, az ebből levont tanulságok alapján fogja végül eldönteni a Facebook, hogy világszerte is bekerül-e a funkció, és milyen változtatásokkal.