A Snapchatet fejlesztő Snap Inc. elküldte a tőzsdére lépéshez szükséges dokumentumokat a tőzsdefelügyeletnek, melyekből kiderül az is, hogy a cég tart a felhasználói szám növekedésének lassulásától.
A kockázatok közt kiemelték azt, hogy
a Facebook a Snapchat egyediségét jelentő, 24 óra múlva eltűnő üzenetek ötletét lemásolta,
és azt nemcsak az Instagramba, de a Messengerbe is beépítette.
A startup a későbbi plagizálás megelőzése érdekében leigazolt egy svájci mérnököt. Laurent Balmelli a Strong.Codes nevű svájci startup társalapítója, egykor az IBM-nél dolgozott biztonsági mérnökként. A startup olyan eszközöket fejleszt, amelyek nehezebbé teszi a konkurensek számára, hogy visszafejtéssel (reverse engineering) lefejlesszék maguknak a versenytársak funkcióit, vagy hasonlót építsenek be saját szolgáltatásukba.
A startupot svájci kriptográfusok alapították azzal a céllal, hogy
a szoftveres kalózkodást és koppintást költségesebbé és bonyolultabbá tegyék,
ezáltal elvegyék a copycatek kedvét. Hogy ez mennyire hatékony védelmet kínál, még nem tisztázott, hiszen a cégek sokszor adaptálnak a konkurensek szolgáltatásaiban található funkciókat anélkül, hogy arra hasonlító kódot használnának.
Az még nem hivatalos, hogy a Snapchat a startupot is megvásárolta-e, vagy csak a mérnököt igazolta le. Decemberben a cég bővítette londoni és párizsi irodáját is, valamint regisztrálták a Snap Switzerland GmbH nevű leányvállalatot is arra a címre, ahol a Strong.Codes is működik. A hatósági dokumentumok szerint a Snap Inc. svájci részlege főleg akvizíciókkal foglalkozik majd.
A Facebook "Stories" néven építette be a 24 óra után eltűnő tartalmakat a képmegosztóba, majd a Messenger csevegőbe is. Ez pedig hátráltatja a Snapchat növekedését, amit alátámasztanak az elemzők megfigyelései, miszerint míg az Instagram Stories felhasználói száma nő, addig a Snapchat közönsége csökken.
A Delmondo cég elemzése szerint augusztustól novemberig
40 százalékot csökkent az egy Snapchat Storyra jutó átlagos nézőszám,
ami összefüggésben van azzal, hogy az Instagram Stories augusztus másodikán került be a képmegosztóba.
A Snapchatnek jelenleg 158 millió napi aktív felhasználója van, az előző fél év alatt nyolcmilliós növekedéssel sikerült ez elérni. Az azt megelőző fél évben viszont még 40 milliós növekedésről számolt be a cég.
A Facebook tavaly felvásárolta a FacioMetrics nevű céget is, akik olyan technológián dolgoznak, amely felismeri a felhasználó érzelmeit az arca alapján, így sokan azt jósolják, hogy a Snapchat-filterekhez hasonló, arcokhoz igazodó maszkok kerülhetnek majd be a Facebook fotós eszközeibe is.