A Steam a világ egyik legnagyobb digitális játékáruháza, ahol néhány kiadó (pl. Electronic Arts, Microsoft) legújabb termékeit leszámítva szinte minden olyan játék megtalálható, ami manapság megjelenik PC-re.
A Valve által üzemeltetett, hihetetlenül népszerű szolgáltatás viszont nemcsak a dollármilliókkal zsonglőrködő nagy vállalatok portékáit tartalmazza, de évek óta üzemel a Greenlight névre keresztelt szisztéma is, ami a legkisebb fejlesztőcsapatok számára is elérhetővé tette, hogy a munkáik megjelenjenek a Steam felhozatalában.
A Greenlight, ahogy azt a neve is mutatja, egy sajátos rendszer, melynek lényege, hogy a fejlesztők prezentálhatják a projektjeiket a játékosok felé, és ha a produktum elég pozitív szavazatot kap, akkor megkapja a zöld lámpát, és bekerül a Steam kínálatába, bárki által megvásárolhatóvá válik.
Habár a rendszer rengeteg kis csapatnak biztosított lehetőséget, hogy profitot termeljen, a rendszert sok kritika érte, hogy a szavazatok manipulálásával szinte bármi bekerülhet a Steam vérkeringésébe, még
olyan játékok is, amelyek csak digitális szemétnek nevezhetők, és egy fillért sem érnek.
A Valve az elmúlt évek során felismerte a Greenlight gyengeségeit, hallgatott a fejlesztők és felhasználók kritikáira, így a rendszer hamarosan nyugdíjba vonul, hogy átadja a helyét a Steam Direct névre hallgató megoldásnak, ami továbbra is a kisebb, akár egyfős fejlesztőcsapatoknak ad esélyt arra, hogy a játékaik bekerüljenek a világ egyik legnagyobb digitális boltjába.
A Steam Direct rendszere egyszerű: a fejlesztőknek jelentkezni kell a Valve-nál, át kell esniük egy regisztrációs procedúrán (mintha bankszámlát igényelnének, tehát akár el is utasíthatják őket), és ha ezen sikeresen túljutnak, akkor „kiadhatják" a játékaikat a Steamen keresztül. Mindezért cserébe kiadó díjat kell fizetni a Valve-nak (az összeg 100 és 5000 dollár között változhat), aminek
egy része akár vissza is kerülhet a fejlesztőkhöz, amennyiben a játékuk elnyeri a felhasználók tetszését.
Hogy az új regisztrációs rendszer és a kötelezően befizetendő kiadó díj (ami már a Greenlightnál is létezik, fix 100 dollár) vajon gátat szab-e a nyilvánvalóan rossz játékok megjelenésének, az egyelőre kérdéses, de a Valve továbbra is elkötelezett, hogy azoknak is megadja az esélyt a munkájuk megjelentetésére, akik mögött nincs hagyományos kiadói háttér.
A Steam Direct indulását illetően a Valve még nem közölt pontos dátumot, ahogy azt sem részletezték, hogy a regisztráció során milyen feltételeknek kell megfelelni, illetve milyen módon fogják eldönteni, hogy mennyi kiadói díjat kell fizetnie a rendszerbe jelentkező fejelsztőknek.