A legfrissebb kutatások szerint az okostelefon-tulajdonosok több mint fele vásárol mobilon, kétharmaduk legalább hetente egyszer. Épp ezért tűnik vonzó lehetőségnek a csevegőplatformok számára az, hogy
szolgáltatásaikon belül is lehessen vásárolni.
A Viber új funkcióka a mobilvásárlást a tartalommegosztás élményével köti össze.
A felhasználók a csevegőablakban található, bevásárlótáskát ábrázoló gomb megnyomásával neki is kezdhetnek a termékek közti böngészésnek: közvetlenül kereshetnek különféle márkák áruira, amiket akár rögtön meg is vásárolhatnak a gyártó oldaláról. Első körben a Viber anyavállalata, a Rakuten.com kínálatából, illetve 30 másik márka termékeiből lehet válogatni.
A képekkel és egyéb vizuális tartalmakkal kiegészített információkat a csevegésekben
azonnal megoszthatják barátaikkal, akik rögtön vissza is jelezhetnek.
Emellett a márkákkal vagy kereskedőkkel is közvetlenül kapcsolatba lehet lépni. Szükség esetén a bolt weboldalára vagy alkalmazásába átirányítva a felhasználót be tudják fejezni a vásárlást.
Az új funkció béta verziója az Egyesült Államokban március 6-tól érhető el, a világ többi részén még idén fokozatosan vezeti be a Viber.