A virtuálisvalóság-eszközök létjogosultságában sokan kételkednek, és akadnak olyanok is, akik szerint a felhasználók jelentős része még nem feltétlenül készült fel az ilyen eszközökre, és kételkednek benne, hogy tömeges igény mutatkozna az ilyen kütyük iránt.
Némi túlzással az utóbbiak közé tartozott Andrew House, a Sony Interactive Entertainment vezérigazgatója is, hiszen amikor a cégnek el kellett döntenie, hogy pontosan mennyi készüléket gyártsanak a PlayStation VR (PSVR) premierjére, House is azt javasolta, hogy visszafogottabb mennyiség kerüljön a piacra.
„Igazi klasszikus eset volt. Az eladásokért felelős emberek hihetetlenül izgatottak voltak, de voltak olyan emberek a cégnél, köztük én is, akik azt mondták, hogy
legyünk egy kicsit óvatosak.”
Mint kiderült, House félelmei alaptalanok voltak, lévén a PSVR jelenleg rengeteg boltban hiánycikk, főleg Japánban, és a vezérigazgató által nemrégiben nyilvánosságra hozott eladási adatok alapján a kereslet bőven túlszárnyalta a Sony elvárásait.
House egy interjúban elárulta, hogy február 19-ével bezárólag összesen 915 ezer PlayStation VR talált gazdára október óta, ami azt jelenti, hogy a virtuálisvalóság-kiegészítő nagyjából négy hónap alatt teljesítette a cég terveit, hiszen a Sony eredetileg azzal számolt, hogy kell legalább fél év, mire egymillió darabot értékesítenek a különleges hardverből.
Mindez hatalmas siker a Sony számára, és nemcsak azért, mert a PlayStation VR a várakozásokon felül teljesít, de azért is, mert (nem hivatalos adatok alapján)
az eladott darabszám bőven meghaladja a legnagyobb konkurenciának számító Oculus Rift és a HTC Vive számait.
A SuperData Research adatai alapján az Oculusból a hivatalos megjelenés óta csak 243 ezer példány kelt el, míg a második helyen a Vive tanyázik 420 ezer eladott virtuálisvalóság-szemüveggel.