A Blizzard Entertainment multiplayer onlie lövöldéje, az Overwatch nyerte el az Év Játéka díjat a 17. éves Game Developers Choice Awardson (GDCA). Az eseményt San Franciscóban tartották, ez kifejezetten a játékfejlesztők nagy éves szakmai rendezvénye, ahol a nagy kiadók játékai mellett a független (indie) játékok fejlesztőinek is elismeréseket oszt ki egy szintén fejlesztőkből álló szakmai zsűri.
A tavaly megjelent Overwatch hatalmas népszerűségnek örvend, a decemberi Game Awardson is díjat kapott. A GDCA-n most a fődíj mellett a legjobb dizájnért járó díjat is bezsebelte a jól kalibrált játékegyensúly és remek játékmechanikája miatt.
A Blizzard játéka mellett a Dishonored 2, az Uncharted 4: A Thief's End, és a Firewatch játékokat jelölték még a legjobb játék fődíjra.
A Limbo nevű platformert fejlesztő Playdead új játéka, az Inside is tarolt: az egyedi és groteszk, nyomasztó hangulatú, ám ötletes játék a legjobb hangért és a legjobb vizuális megvalósításért kapott elismerést. Ez a kategória a szoftverek művésziességére, különleges megoldásokra reflektál.
A belsőnézetes, ám elképesztően szép Firewatch nevú kalandjáték (bár sokak szerint inkább sétaszimulátor) két díjat is kapott: a legjob narratíváért járó elismerést, az azt fejlesztő Campo Santo csapatot pedig a legjob debütáló stúdiónak választották. Elképesztő hangulata és humora miatt ez a mi egyik tavalyi kedvencünk is.
A tavalyi nyár őrülete, a Niantic által fejlesztett Pokémon Go kiterjesztettvalóság-játék érthető mód a legjobb mobilos/kézikonzolos játék címet nyerte el.
A sokat ígérő, de keveset adó No Man's Sky fejlesztői innovációs fődíjat kaptak a játék alapötlete matt (bár a megvalósítással koránt sem voltak elégedettek a játékosok). Az Uncharted széria negyedik része, a Thief's End pedig a legjobb technológia kategória kiválasztottja lett.
Az összes díjazott listája:
Az Origo kedvenc tavalyi játékairól itt olvashat: