A bizottsági tájékoztatás szerint a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokhoz és szervezetekhez egyre több panasz érkezik azoktól a fogyasztóktól, akik a közösségi média weboldalait használva
csalás vagy megtévesztés célpontjává váltak,
vagy akikre nézve egyes szolgáltatási feltételekben nem tartják tiszteletben az uniós fogyasztóvédelmi jogot.
A közösségi médiát üzemeltető vállalatoknak - mint például a Facebooknak, a Twitternek és a Google+-nak -, amennyiben weboldalaikon a félrevezetésre alkalmas csalárd és megtévesztő tartalmakról tudomást szereznek, el kell távolítaniuk azokat. Erre egy hónapot kapnak, különben bírságra számíthatnak.
Ilyenek lehetnek a fogyasztóktól kicsikart fizetésekkel kapcsolatos megtévesztések, az olyan előfizetési csapda, amikor felajánlják a fogyasztóknak az ingyenes kipróbálás céljából történő regisztrációt, de nem adnak világos és elegendő információt. Továbbá a hamis termékek forgalmazása, vagy az olyan hamis akciók, amelyek olcsón kínálnak egy terméket, de éves szinten több száz eurós rejtett előfizetéseket vonnak maguk után.