A Microsoft kommunikációs mellényúlások sorozatával többször is felbosszantotta az Xbox One iránt aktívan érdeklődőket. A konzol korai és exkluzív játékfelhozatala harmatos lett, ráadásul még
hardveresen is gyengébbnek bizonyult a Sony PlayStation 4-nél
Mindezek után nem meglepő, hogy sokáig messze több PlayStation 4 fogyott, mint Xbox One. Az elmúlt olyan két évben ettől függetlenül összeszedte magát a Microsoft, részben az Xbox 360 játékokkal való részleges visszafelé kompatibilitásnak köszönhetően sokat javultak az Xbox One eladásai.
Most nagyon úgy tűnik, hogy a Microsoft alaposan kibabrálhat a kissé elkényelmesedett Sony-val. A játékosoknak szánt szánt hardverek, továbbá videojátékok teljesítményanalízisével foglalkozó Digital Foundry egyik munkatársa a cég főhadiszállásán részletes tájékoztatást kapott az idén ősszel piacra kerülő, egyelőre csak Project Scorpio kódnéven emlegetett új Xbox konzol képességeiről. A termék a tavaly ősszel piacra dobott Sony PlayStation 4 Pro konzol riválisa lesz, és most már tényként kezelhető, hogy messze erősebb annál. A Microsoft mérnökeinek az volt a céljuk, hogy az új konzol ténylegesen képes legyen 4K felbontásban renderelni a játékokat, méghozzá 4K felbontáshoz optimalizált textúrák és 3D modellek használata mellett, bekapcsolt HDR technológiával. A hardver élő demonstrációja során a Forza Motorsportot mutogatta a Microsoft, 4K felbontásban stabil 60 FPS-sel futott a játék.
A Digital Foundry munkatársának az első között szögezte le a Microsoft, hogy a Project Scorpio teljes mértékben kompatibilis lesz a jelenlegi Xbox One-nal: ami a jelenlegi konzolon futtatható, az az új Xboxon is futni fog. Nem is akárhogy, hanem jobban. Ugyan kompatibilitási okokból a „régi" játékok elől a Scorpio alapértelmezetten el fogja rejteni a motorházteteje alatt lapuló extra erőforrások javát, ám ennek ellenére azok jobban futnak majd az új hardveren: folyamatosan tarthatják a fejlesztőik által eredetileg elérni kívánt képkockasebességet, egyenletesebb lehet a képkockáik időbeli eloszlása, szebbé válhat a textúraszűrésük, teljesen megszűnhet a képük „szétcsúszása" a tévén, továbbá alaposan lecsökkenhet a betöltési idejük. A régi játékok csak akkor lesznek képesek hozzáférni a Scorpio által kínált összes számítási teljesítményhez és memóriához, amennyiben a fejlesztőik megpatchelik azokat.
Az erőforrásoknál tartva az Xbox One-hoz képest a Scorpio processzora 30 százalékkal, míg a grafikus vezérlője 4,6× gyorsabb. Ez persze csak a történet egyik fele, a komponensek ugyanis masszív újratervezésen mentek keresztül, egyes fejlesztések jelentősége nehezen fejezhető ki puszta számokkal. A memória terén is masszív az előrelépés, az Xbox One-ban használt 8 GB DDR3 memóriát 12 GB GDDR5-re cserélte a Microsoft.
A régi konzol esetében a játékok 5 GB memóriával gazdálkodhatnak, míg a Scorpióban már 8 GB áll a rendelkezésükre.
A Project Scorpio végleges neve és várható ára jó eséllyel a június közepén megrendezésre kerülő E3 játékkiállításon derül majd ki. A Scorpio megjelenése ellenére az Xbox One továbbra is elérhető marad majd a piacon
a Scorpio sokkal drágább lesz a One-nál.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!