Ugyan a hibás frissítés csupán 13 percen keresztül volt elérhető a WebRoot szerverein, azonban ennyi idő is elég volt a katasztrófához. A vállalat gyorsan javította a frissítést, azonban a hibás definíciós állományt letöltött PC-ken ettől függetlenül a karanténban ragadtak a tévesen detektált fájlok.
Az otthoni felhasználók az antivírus felületén és a WebRoot webhelyén keresztül is visszaállíthatják a hibásan „W32.Trojan.Gen" kártevőként detektált rendszerfájlokat a számítógépeiken.
Hírünk írásakor a vállalatok rendszergazdái még nem élhettek a gyors és hatékony online visszaállítással, nekik valamilyen úton-módon, de feltétlenül manuálisan kellett rendbe tenniük a használhatatlanná vált munkaállomásokat. Több tucat PC esetén ez rendkívül időigényes feladat, rengeteg rendszergazda panaszkodott a helyzet miatt a vállalat terméktámogatási fórumán.
Valószínűleg soha nem tudjuk meg, hogy mekkora anyagi kárt okozott a WebRoot vállalati ügyfeleinek a fiaskó.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!