A dokumentumot alapvetően belső használatra készítették a leánycég felsővezetői, de titoktartási szerződés aláírása esetén egyes potenciális hirdetők is megtekinthették.
A prezentáció azt részletezi, hogy a Facebook algoritmusai a megosztott tartalmak és egyéb tevékenységek alapján
képesek feltérképezni a felhasználók érzelmi állapotát.
Az interakcióikat olyan címkékkel látja el a rendszer, mint például
bolondos, túlterhelt, aggódó, ideges, legyőzött, stresszes, buta, haszontalan, semmirekellő.
Ez önmagában nem meglepő, mint ahogy az sem, hogy a Facebook felhasználja ezeket a címkéket a relevánsabb hirdetések megjelenítése érdekében.
A botrányt azt keltette, hogy a dokumentum szerint a Facebook ezeket az információkat a fiatalkorú felhasználók esetében is hajlandó felhasználni, így például
a hirdetők kimondottan megcélozhatják a lelkileg sebezhető, 14-18 éveseket az üzeneteikkel.
A kérdéses korosztálynak ingyenes segítséget kínáló szervezetek hirdetéseinek megjelenítése üdvözlendő lehet, azonban
nem világos, hogy a Facebook milyen irányelvek alapján határozza meg az ilyen esetekben megjeleníthető reklámok jellegét.
A kiszivárgott dokumentum készítői kiemelték, hogy Ausztráliában és Új-Zélandon a Facebook 6,4 milliónál is több középiskolás, felsőoktatási intézményben tanuló, továbbá a munkaerőpiacra már belépett fiatalt képes megszólítani a hirdetési rendszerén keresztül.
Újságírói megkeresésre a Facebook ausztrál kirendeltségének sajtóosztálya megerősítette a kiszivárgott dokumentum hitelességét, elnézést kért miatta, és ígéretet tett a kimondottan a fiatal felhasználókat célzó hirdetési praktikáinak kivizsgálására.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!