Pontosan egy hónap múlva előrehozott választás lesz az Egyesült Királyságban. Theresa May kormányfő célja, hogy a Brexit gyakorlati lebonyolítását olyan politikai szereplők végezhessék, akik a választópolgárok többségének tényleges támogatását élvezik.
A hamis hírek terjesztése miatt az elmúlt időszakban komoly kritikákat kapott Facebook is készül a brit választásra.
A vállalat helyi leánycége mától kezdve egész oldalas újsághirdetésekben gyakorlati tippeket ad arra, hogy a választópolgárok milyen módokon szúrhatják ki az interneten megjelenő hamis híreket. Többek közt a The Daily Telegraph, The Guardian, és The Times lapokban is hirdet a vállalat.
Többek közt olyan tanácsokat osztogat a Facebook, hogy a felhasználók legyenek szkeptikusak a valamilyen okból megdöbbentő című írásokkal, ne legyenek restek leellenőrizni az információk forrását, nézzék meg a cikkek megjelenési dátumát, és kételkedjenek a szokatlan kinézetű weblapokon olvasott információkban.
Ez még nem minden, ugyanis a Facebook újonnan fejlesztett algoritmusok segítségével
több ezer brit felhasználói profilt purgált ki a rendszeréből.
A kérdéses profilok szinte biztosan hamisak voltak, többnyire közt hamis hírekben utazó publikációk felfuttatására, vagy általános spammelés céljából hozták létre azokat.
Végül megemlítendő, hogy a felhasználók testre szabott hírfolyamát összeállító algoritmust is frissítette a Facebook, hogy minden eddiginél hatékonyabban sikerüljön emberi beavatkozás nélkül elrejteni a hamis információkat terjesztő webhelyeket.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!