Az elmúlt években a virtuális valóság mellett a kiterjesztett valóságon is sokat dolgoztak a techcégek fejlesztői, a műszaki megvalósítása mellett a felhasználási területei is kutatás alatt állnak. A VR és az AR között az a különbség, hogy a virtuális valóság egy teljesen fiktív térbe próbálja repíteni a felhasználót, míg a kiterjesztett valóság a „tényleges valóságba" helyez virtuális elemeket.
A kiterjesztett valóságra remek felhasználási példa az Androidra és Apple iOS-re elérhető Quiver mobilalkalmazás. A Quiver weblapjáról gyermekek számára készült színezőlapok tölthetőek le, ezeket ki kell nyomtatni, a kicsik pedig a megszokott módon kiszínezhetik azokat.
Ezután jön a mágia: a Quiver mobilalkalmazásával be kell olvastatni a kiszínezett lapokat, mire a lapon szereplő figurák és tárgyak három dimenzióssá válnak, és megelevenednek a kijelzőn. Mozognak, valamilyen szinten interaktívvá válhatnak, az app pedig ráteheti a figurákat a hátlapi kamerán keresztül látott tárgyakra.
A figurák és tárgyak textúrái persze olyanok lesz, mint ahogyan a gyermek kiszínezte azokat a lapon.
A fejlesztő Quivervision szerint az alkalmazás nem csak remek szórakozást nyújthat a gyermekek számára, de oktatási célra is használható, a segítségével például egyszerűbb lehet koncepciókat oktatni a kisiskolásoknak.
A cikk megjelenését támogatta az MVM Edison program.