Komplett üzletág épült a kattintásvadász anyagok megosztására a Facebookon. A problémát jelentő webhelyek gyakran teljesen fiktív történeteket is hajlandóak kitalálni, csak hogy a webhelyeikre csalogassák a Facebookozókat, ezzel a reményeik szerint jelentős reklámbevételt generálva.
A Facebook már bő egy éve folyamatosan magyarázkodhat a jelenség miatt, hiszen mostanra eljutottunk odáig, hogy a problémás webhelyek többek közt politikai témákban is hajlandóak hamis információkat publikálni, amelyek negatívan érinthetik a pártokat.
A Facebook folyamatosan dolgozik a problémás webhelyek linkjeinek eltüntetésén, több új rendszert vezetett be a detektálásukra, a felhasználói hírfolyamokból való eltüntetésükre.
A közösségi szolgáltatás most bejelentette, hogy az elkövetkező időszakban tovább finomodik a rendszer. A kattintásvadászat felismerésére szakosodott algoritmus egyrészt nem oldalanként, hanem bejegyzésenként keresi majd a „clickbaitre" utaló jeleket, másrészt pedig egy helyett két elszeparált lépcsőben ellenőrzi a gyanús jelek meglétét a címekben. A tesztek alapján a kétlépcsős megoldás hatékonyabb.
A tájékoztatás alapján az új algoritmus egyelőre csak az angol bejegyzéseket képes szűrni, de folyamatosan bővül majd a támogatott nyelvek köre.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!