Folyamatosan csökken a teljesen elektromos hajtású autók ára, azonban a vásárlók egyelőre ódzkodnak a járművektől. Jogosan, hiszen a jelenlegi modellek egy töltéssel maximum pár száz kilométert képesek megtenni, az akkujuk feltöltése még gyorstöltővel is órákat vehet igénybe, ráadásul a nyilvános töltőállomásokból is kevés van. Hétköznapi városi közlekedésre teljesen megfelelhetnek az elektromos autók, de az ország másik végébe senki sem szeretne elindulni velük.
Jó ideje kering az ötlet, hogy az elektromos autók hatótávolságát az útburkolatba épített, vezeték nélküli töltőkkel lehetne a leghatékonyabban megoldani. Az ehhez szükséges technológiát jó néhány vállalat kutatja, többek közt a főként mobilos lapkakészletei kapcsán ismert Qualcomm is. Az Európai Unió külön kutatási alapot hozott létre a vonatkozó kutatások felgyorsítása érdekében, a FABRIC projekt keretében 9 millió eurót osztogat szét a technológia kutatásával és fejlesztésével foglalkozó vállalatok között.
Franciaországban most érdemi előrelépés történt az ügyben, a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedés megvalósításának lehetőségeivel foglalkozó, 25 vállalatból álló Vedecom csoport ugyanis a Qualcomm meglévő technológiáját használva épített 100 méternyi autótöltésre alkalmas útburkolatot.
Papíron a technológia 20 kW teljesítményt képes leadni az autópályákon megszokott sebességgel haladó járműveknek.
Mindez persze elmélet. A Vedecom célja a technológia gyakorlati tesztelése, a FABRIC-os támogatásból megépített új tesztpályán praktikus körülmények mellett, két átalakított Renault Kangoo kisteherautóval vizsgáztatják majd a Qualcomm megoldását.
Hogy mi fog történni, az hamarosan kiderül. Ha nem is bizonyul életképesnek a Qualcomm jelenlegi töltőtechnológiája, a gyakorlati tapasztalatok akkor is rengeteget segíthetnek a továbbfejlesztésében.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!