A Sony Mobile most már évek óta stabilan minimum korrekt okostelefonokat gyárt, azonban a HTC-hez hasonlóan a nemzetközi piacon valahogy nem igazán sikerül elérnie a fogyasztók ingerküszöbét. Ennek következményeként a vállalat most a befektetői napján bejelentette, hogy átalakítja és megritkítja a készülékkínálatát.
A tavalyi évben a Sony három nagy kategóriába sorolta az androidos telefonjait: csúcsmobilok, prémium színvonalú modellek, továbbá középkategóriás készülékek. A három kategória közül a prémium színvonal tűnik el, ami azt jelenti, hogy nem kap közvetlen utódot az Xperia X és az Xperia X Compact.
A Sony kimutatása alapján Japánon kívül a csúcsmobilok és a prémium színvonalú modellek is rosszul fogytak, az elvárt értékesítési mennyiségeik ilyen sorrendben csak 60 és 31 százalékban valósultak meg. Az összesített globális statisztikákat Japán húzta fel, a vállalat hazájában a csúcsmobilok esetében az elvárt mennyiség 104 százaléka, míg a prémium színvonalúaknál az elvárt mennyiség 85 százaléka fogyott.
Egyelőre nem világos, hogy a középkategóriás készülékeket mennyire fogja érinteni a termékkínálat átrendezése. A felső prezentációs dián két érdekesség is látható: egyrészt a Sony idén még két modellel kívánja bővíteni a csúcsmobilos szegmenst, továbbá a középkategóriás részben nincs E-szériás készülék. Elképzelhető, hogy elbúcsúzik a gyártó legolcsóbb mobilcsaládja is, ezt hírünk írásáig nem erősítette meg vagy cáfolta a vállalat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!