Digitális Iskola Programja keretében a Vodafone már jó ideje próbálja segíteni hazánkban az oktatás digitalizációját. A kezdeményezés elsősorban egy kísérleti mintaprogram, bár a vállalat egy csapásra rögtön két legyet ütve a hátrányos helyzetű térségekben lévő iskolákat vette célba, tavaly 1300 táblagépet osztott ki 25 intézményben. Ezenfelül tavaly tavasszal az érintett iskolák 700 pedagógusa, ősszel pedig 6500 diákja részesült internetbiztonsági képzésben.
Természetesen a táblagépek önmagukban nem képesek csodát tenni, nem elég szimplán elérhetővé tenni azokon a megszokott tananyagot, ezzel nem lehet érdemben kihasználni az okoseszközökben rejlő potenciált. A probléma részleges megoldása érdekében a Vodafone kifejlesztette a Play Áruházból bárki által szabadon letölthető AppTár androidos alkalmazását.
Nevéből sejthetően az AppTár egy alkalmazásgyűjtemény, amely általános iskolásoknak szánt, oktatási és készségfejlesztési célú programokat fog össze egy helyen. A gyűjteményben jelenleg közel 200 app található, a kínálata évfolyam, tantárgy és fejlesztett készségek alapján is szűkíthető.
„A Vodafone Digitális Iskola Program és a hasonló kezdeményezések létjogosultságát jól mutatja a dr. Bernschütz Mária által végzett kutatás, amiből többek között kiderül, hogy a megkérdezett pedagógusok kivétel nélkül hasznosnak tartották a tabletek alkalmazását az órákon. A felmérésben részt vevő tanárok közel háromnegyede volt teljes mértékben, vagy nagyon elégedett a táblagépes csoportos tanítással, és több mint kétharmaduk számára örömöt is szerzett.
A felmérést 2016 májusában és decemberében is elvégezték, és bő fél év alatt is érezhető volt már a tabletek alkalmazásának hatása. A tanárok – akiknek elégedettsége folyamatosan növekszik a táblagépes csoportos tanulásnak köszönhetően – arról számoltak be, hogy az online anyagok jobban felkeltik a gyerekek érdeklődését, valamint a digitális eszközök használata segített nekik abban, hogy még jobban megértsék a tananyagot.
Az első és a második kutatás között eltelt időszakban a gyerekek részéről a legnagyobb fejlődés az osztályzatokban történt, a legtöbben ezen a területen számoltak be javulásról, de sokan említették azt is, hogy a csoportos tanulás arra ösztönözte őket, hogy több időt töltsenek az új ismeretek elsajátításával"
– olvasható a Vodafone sajtóközleményében.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!