A számítógépes játékosok döntő többsége visszafogott teljesítményű hardvereken játszik, az igazán erős processzorok és videokártyák bizony nem olcsó mulatságok. Pont ezért is nagyon hasznos, hogy az új játékok képminőségének beállításakor valós időben követhetik a fő komponensek kihasználtsági statisztikáit, enélkül igen macerás megtalálni az arany középutat a kinézet és a teljesítmény között.
A Windows beépített Feladatkezelője jelenleg nem használható erre célra, a gamerek számára fontos adatok közül csak a processzor- és memóriahasználat követésére ad lehetőséget. A Microsoft most bejelentette, hogy a Windows 10 ősszel érkező Fall Creators Update frissítésétől kezdve
a GPU-használat és a videomemória telítettségének követésére is lehetőség nyílik majd a programban.
Az újdonságok már tesztelhetőek a Windows 10 legújabb Insider Preview előzetesében.
A kérdéses adatok követésére alapvetően az MSI Afterburner + RivaTuner Statistics Server kombót ajánljuk, hiszen ezekkel közvetlenül a teljes képernyőn futó játékok képkockáira írathatóak ki az információk. Persze nem mindenki szeretne ilyesmibe belebonyolódni, számukra a Feladatkezelő is megfelelhet majd a célra.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!