A Google közismerten minden alkalmat megragad arra, hogy célzott hirdetések megjelenítésére használható információkat gyűjtsön az internetezőkről. Alapértelmezett adatvédelmi beállítások mellett a Gmail még a felhasználók leveleit is elemzi, hátha sikerül azokból valamiféle hirdetési szempontból relevánst megtudnia. A visszás praktika alól eddig csak a vállalati és oktatási fiókok képeztek kivétel.
Nagy meglepetésre a Google pénteken bejelentette, hogy a közeljövőben a Gmail univerzálisan befejezi a levelek olvasgatását, nem próbálja meg többé a tartalmuk alapján relevánsabbá tenni a felhasználók számára megjelenített hirdetéseket.
Blogbejegyzésében a Google azzal indokolja a lépést, hogy az elmúlt időszakban megváltoztak az adatgyűjtési módszerei, más forrásokat használ a felhasználóinak profilozására.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!