Zseniális közhasznú figyelemfelkeltő akcióval, és egyben persze önreklámmal állt elő a nyilvános Wi-Fi nyújtására szakosodott Purple. A brit vállalat hotspotjaira felcsatlakozott felhasználóknak a szolgáltatás igénybe vételéhez először el kell fogadniuk az Általános Szerződési Feltételeket, azonban mivel ezeket szinte senki sem olvassa el, így a vállalat rövid idő alatt 22 ezer személyt kötelezett ezer óra közhasznú munkára.
A szöveg szerint aki elfogadta az ÁSZF-et, annak többek közt fesztiválozók után kell takarítania, vécét kell súrolnia, továbbá kézi duguláselhárítást kell végeznie a szennyvízcsatornákban. A The Guardian beszámolója alapján a 22 ezer felhasználóból csak egy vette észre a Purple szerződési feltételeinek szokatlan pontjait.
A Purple valószínűleg eltekint majd az érintett felhasználók közhasznú munkára fogásától.
Nem ez az első eset, hogy egy vállalat az ÁSZF-én keresztül trollkodik az ügyfeleivel, 2010. április 1-jén a játékokat forgalmazó brit Gamestation webshop 7500 vásárlójának a lelkét szerezte meg. Az ÁSZF-ének nevetséges pontját csak a vásárlók 12 százaléka szúrta ki, ők a lelkükhöz való kizárólagos joguk azonnali visszaszerzése mellett egy 5 font értékű ajándékkuponnal is gazdagodtak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!