Június elején a Google komoly megütközést keltve bejelentette, hogy valamikor a nem túlságosan távoli jövőben beépített reklámblokkoló kerül a Chrome böngészőbe. Ez elég hihetetlen lépésnek tűnik egy nagyrészt reklámok kiszolgálásából élő cégtől, azonban valójában pont a saját érdekeit próbálja védeni a Google: nem az összes reklámot kívánja blokkolni a böngészőjében, csak a kifejezetten zavaróakat.
Nagyon egyszerű a logika: a reklámblokkolók használata elsősorban azért terjed futótűzként, mert a netezőknek elegük van a zavaró hirdetésekből. A Google technikai eszközzel most elejét venné a bosszantó hirdetések megjelenítésének, így a netezőknek már nem lenne többé fontos, hogy minden egyes reklámot letiltó bővítményt telepítsenek a böngészőikbe.
A Google célját nem a reklámok blokkolása, hanem a reklámpiac kitisztítása jelenti.
A héten tesztelhetővé vált a vállalat reklámblokkolója: a Chrome androidos verziójának Dev és Canary előzetes változataiban már megtalálható, ráadásul alapértelmezetten aktivált állapotú. A hatásfoka egyelőre nem tisztázott.
A reklámblokkoló legkorábban az év idei év vége tájékán landolhat a Chrome stabil kiadásaiban.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!