A bölcsesség szerint egyes dolgok túl szépek ahhoz, hogy igazak legyenek. Sajnos az ingyenes internetes szolgáltatások világában rendkívül nehézzé vált megítélni, hogy mi tartozik ebbe a kategóriába, hiszen közismert és népszerű szolgáltatások is hosszú évekig működhetnek masszívan veszteségesen úgy, hogy a felhasználók szemszögéből látszólag minden a legnagyobb rendben van.
Klasszikus példa erre a Twitter, amely a bő 10 éves fennállása óta már 2 milliárd dollárnál (durván 516 milliárd forintnál) is nagyobb veszteséget halmozott fel. Csak azért működhet, mert a befektetők folyamatosan lapátolják a pénzt a kasszájába.
Persze a legtöbb szolgáltatás nem képes jelentős mennyiségű tőkét bevonzani, ilyen vagy olyan módon, de muszáj valahogy a saját erejéből minimum nullaszaldósra kijönnie.
Az ingyenes VPN-szolgáltatást kínáló Hotspot Shield meglehetősen problémás megoldást talált:
tájékoztatás és jóváhagyás nélkül átirányíthatja a felhasználókat a meglátogatni kívánt webhelyekről a hirdetői által szponzoráltakra.
A magánszférával kapcsolatos ügyekre specializálódott Center for Democracy and Technology fogyasztóvédelmi csoport emiatt most bepanaszolta a céget az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottságánál.
A szervezet megtévesztőnek és unfairnek tartja a praktikát, formális versenyügyi vizsgálatot kért az üzemeltető ellen.
Sajnos a Hotspot Shield közel sem az egyetlen olyan ingyenes VPN-szolgáltatás, amely csak a fizetős verziójának előnyeit felsoroló dobozban, továbbá a szerződési feltételeinek egy eldugott részében céloz arra, hogy az „ingyenesség" alatt nem klasszikus értelemben vett ingyenességet kell érteni.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!