Mostanra valószínűleg az összes facebookozó jól tudja, hogy a közösségi portál felületén látható hirdetések és egyéb ajánlatok alaposan személyre vannak szabva a felhasználói érdeklődés alapján, hogy minél relevánsabbak legyenek. A Facebook most bejelentette, hogy ezentúl a fizikai helyzetük alapján is profilozza a felhasználóit, már amennyiben azok használják a mobilos alkalmazásait, és engedélyezték a helyalapú követést az appban.
Ennek apropóján a bolti jelenléttel rendelkező hirdetők új eszközöket kaptak, hogy minél jobban kihasználhassák a követési funkciót. Azt közvetlenül nem tehetik meg, hogy a riválisok boltjaiba betért személyeknek reklámoznak, de a saját üzleteikben már járt facebookozóknak képesek célzott reklámokat megjeleníteni. A megoldást többek közt a Macy's, a KFC, továbbá a Dick's Sporting Goods segítségével tesztelte a Facebook.
Érdemes tudni, hogy a facebookozók kezelhetik mindazon adatokat, amely alapján személyre szabott reklámokat kapnak, ezt a közösségi hálózat Hirdetési beállítások lapján tehetik meg.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!