A telefonok mindegyike kínál egy legalább négyműveletes számológépet, a nem túl komplikált programok pedig az elvárható módon tökéletesen megfelelnek a céljukra. A kivétel persze erősíti a szabályt, ráadásul most pont az Apple munkatársainak éghet az arcuk, hogy még egy megbízhatóan működő, alapműveletes számológépet sem sikerült készíteniük a mobileszközökön futó iOS rendszerbe.
A problémát az jelenti, hogy csilivili grafikai effektekkel turbózták fel a számológépet. A rendszer úgy működik, hogy a felhasználó lenyom egy gombot, mire lefut a művelethez társított grafikus effekt, viszont a gomb lenyomását ténylegesen csak az animáció befejeződése után regisztrálja a számológép.
Itt van a kutya elásva: ha valaki túl gyorsan nyomkodja a virtuális gombokat, akkor az újonnan lejátszandó kezelőfelületi animációk megszakítják az előző animációkat, a megszakított animációkhoz tartozó gomblenyomásokat pedig nem regisztrálja a számológép.
Egy konkrét példát is kaptunk a jelenségre: ha valaki túlságosan gyorsan próbálja elvégezni 1+2+3 összeadást, akkor a várt 6-os végeredmény helyett 24-et kaphat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!