A számítógépes játékosok esetében lassan már szokatlannak mondható, ha valaki egy teljes árú játékot nem digitálisan vásárol meg, bár hazánkban még van értelme inkább elfáradni egy boltba, mivel a steames, uplayes, vagy origines árakhoz képest a hazai disztribútoroknál akár több ezer forinttal is olcsóbban beszerezhetőek a játékok. Ez annak a következménye, hogy a digitális boltokban nincs piaconként a vásárlói erőhöz igazítva a játékok ára.
A konzolos piac jelentősen eltér ilyen szempontból, hiszen ugyanannyiba kerülnek a játékok digitális és dobozos változatai, viszont az utóbbit választva igény esetén eladhatóak vagy elcserélhetőek a játékok, így sokkal okosabb a dobozos változatot megvenni belőlük.
Ettől függetlenül persze a konzolosok körében is terjed a digitális vásárlás, nagyrészt feltehetően kényelmi okból. Az előző generációs konzolok esetében a big budget játékok eladásainak általában a 10 százalékát tették ki a digitális eladások, idénre az elemzők 30 százalék körüli átlagot várnak.
Elképzelhető, hogy kicsit konzervatívan számoltak.
Az Activision a legutóbbi részvényeseknek tartott tájékoztatóján bejelentette, hogy a Destiny 2 esetében 50 százalék felé kúszott a konzolos digitális eladások aránya: a vállalat történetében először pipálta le a digitális eladás a dobozos eladást.
Emellett az is kiderült, hogy a PC-s verzió kiadása után a Destiny 2 az átlagos fogyasztói költés tekintetében beelőzte a Destiny-t, bár ez várható volt, elvégre az első játék nem jelent meg számítógépekre.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!