Momentán elég sok sebből vérzik a virtuális valóság, az egyik komoly problémát a tartalmak interaktivitásának megoldása jelenti. Például a VR-headseten nézett játékok kezeléséhez jelenleg a különleges vezérlőket lehet a leghatékonyabban használni, ezek hiányában a gamepadek is elég jól használhatóak lehetnek, azonban a PC-s játékosok által preferált billentyűzet + egér kombó kezelése már gondot okozhat. A játékosok nem képesek egyszerűen lepillantani az asztalukra a megnyomni kívánt gombok megtalálásához, így nehézkes alternatív módszereket kellett kitalálni a szövegbevitelre.
A probléma megoldása érdekében szövetségre lépett a Logitech és a HTC. A gyártók kifejlesztettek egy prototípus eszközcsomagot, amely egy Logitech gamer billentyűzetből, továbbá egy a kezek és az ujjak követésére kitalált szenzortömbből áll.
Az ötlet alapvetően egyszerű: a virtuális valóságban leképeznék a játékosok fizikai billentyűzetét, így azok a headsetek viselése közben is képesek lennének gépelni.
Egyelőre csak 50 darab készült a hardvercsomagból, a vállalatok jelenleg a termék érdeklődő fejlesztők jelentkezését várják. Amennyiben komolyabb érdeklődés mutatkozik a megoldás iránt, akkor persze szó lehet a további prototípusok legyártásáról, és a csomag piacra dobásáról.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!