Az önvezető kocsik egyik legnagyobb előnyeként azt szokás kiemelni, hogy drámaian csökkenthetik a közúti balesetek számát, hiszen a statisztikák alapján a karambolok oroszlánrésze könnyen elkerülhető emberi mulasztások miatt következik be.
A fenti állítást az önvezető autókat jó ideje tesztelő cégek is alátámaszthatják, a kocsijaikat tipikusan nem a hibás szoftvereik, hanem más sofőrök szokták összetörni. Ettől függetlenül különösen humoros, hogy szerdán elindult Las Vegasban az első teljesen önvezető kisbuszjárat, a belváros nagyjából egy kilométeres kijelölt szakaszán köröző járművet az elindítása utáni első órában sikerült lezúznia egy teherautó sofőrjének.
Szerencsére csak egy kis koccanás történt: a teherautó sofőrje egy rakodóterületre való betolatás közben oldalasan nekiment a kisbusznak, a benne lévő nyolc utas nem sérült meg.
Az autonóm jármű ugyan észlelte, hogy az előtte lévő teherautó közeledik feléje, mire az ütközés elkerülése érdekében megállt, de tolatni már nem kezdett. A szoftveréért felelős francia Navya szerint állítólag ilyen manőverre is képes, ám demonstrálni nyilván nem sikerült a mutatványt. Arról nem esett szó, hogy dudálni tud-e az önvezető kisbusz, azzal szinte biztosan elkerülhető lett volna a koccanás.
Érdemes megemlíteni, hogy ez a nagyon specifikus baleset jó eséllyel nem következett volna be, amennyiben a kisbuszt sofőr vezeti. Szigorúan véve a teherautó sofőrje hibázott, azonban közrejátszott a problémában, hogy az önvezető autó egyszerűen nem értette meg a kamion sofőrjének a szándékát. Ha megértette volna, akkor még időben biztonságos távolságban lefékezett volna, hogy a sofőr be tudjon tolatni a rakodótérhez.
A tervek szerint az önvezető kisbusz egy éven át fog járni a városban, tesztelési jelleggel. Az utasok ingyen utazhatnak a járműben.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!