A két éve megjelent Clicker Heroes az egyik legfurcsább jellegű játék, már amennyire egyáltalán játéknak mondható: a játékos nem halhat meg, csak kattintgatásokkal legyilkolja az ellenfeleket. Az ellenfelek játékbeli pénzt dobnak, amely használatával a játékos erősebb hősöket vehet, hogy még több pénzt dobó ellenfeleket gyilkolhasson le, így még drágább hősöket vehessen. Az ellenfelek gyilkolásához nem is muszáj megnyitni a játékot: teljesen magától gyilkolja az ellenfeleket, csak a szokásosnál lassabb tempóban.
A free-to-play üzleti modellt használó Clicker Heroes rendkívül sikeressé vált anyagilag, a játékosok kis tábora ugyanis akár több ezer dollárt is képes 10 dolláros mikrotranzakciókon keresztül elkölteni, hogy gyorsabban tudjanak erősebb karaktereket vásárolni, és hatékonyabban működjön az automatikus ellenfélgyilkolászás, mikor meg sincs nyitva a játék.
A fejlesztő most bejelentette, hogy a játék jövőre érkező második része dobja a free-to-play üzleti modellt, helyette 29,99 dollárba fog kerülni, az előrendelők pedig egy éven keresztül visszakérhetik majd a pénzüket. A Playsaurus szerint ennek két oka van: a mikrotranzakciók miatt az élvezhetőség rovására kell módosítani a játék alapvető dizájnját, de ami ennél is fontosabb, hogy egyszerűen lelkiismeret-furdalástól szenvednek.
„Rengeteg bevételt generáltak a több ezer dollárt költő játékosok. Az iparban bálnákként szokás hivatkozni az ilyen személyekre. Remek. Ha gazdag vagy, akkor hajrá, legyél a vendégünk. Viszont nem szeretnénk olyanoktól szerezni ezt a pénzt, akik megbánják a költéseiket, mivel azok számottevően rosszabbá tették az életüket. Sajnos az efféle problémáktól szenvedők általában tagadásban élnek, és túlságosan szégyenlik magukat, hogy pénzvisszatérítést kérjenek. Pedig szó nélkül visszaadnánk a pénzüket" – olvasható a blogbejegyzésben.
De ez még csak a kezdet.
„Nem szeretünk olyanokon pénz keresni, akik tagadják a függőségeiket. Pedig nagyrészt erről szól a free-to-play üzlet. Az ipari szereplők mások hibáztatásával nyugtatják magukat, túl nagy önismeretet és önuralmat várnak el az áldozataiktól. Elvégre az emberek csak képesek eldönteni, hogy miért éri meg fizetni, nem? Nekem nem tetszik ez az egész. Nagyon kevés játékosunk panaszkodott, de már régen is rossz érzéssel töltött el ez a fajta üzletelés, és még mindig így érzek" – írja a céget vezető Fragsworth.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!