Kevesen szeretnek fizetni a mobilos alkalmazásokért, függetlenül attól, hogy azok mennyibe kerülnek, mennyi értéket nyújtanak számukra. Ennek ellenére az elkészítésük rengeteg időbe és pénzbe kerülhet, esetenként pedig még folyamatos szerverköltségeket is generálhatnak az appok, így a fejlesztők érthető módon a reklámokkal megtámogatott, ingyenes üzleti modellt preferálják.
Ettől függetlenül egyes fejlesztők szeretnek túlmenni a határon: szándékosan bosszantó módon helyezik el a reklámokat, vagy éppen hirdetéseket küldenek még a telefonok záróképernyőire is. Az előbbi probléma megoldásával már évek óta kísérletezik a Google, több alkalommal is úgy módosította a fejlesztői szabályzatát, hogy megpróbálja elejét venni a túlságosan zavaró praktikáknak.
Most végre a záróképernyős hirdetésekre is reagált a vállalat:
egyszerűen betiltotta azokat.
A fejlesztők mostantól nem küldhetnek ki reklámokat a felületre, az alkalmazásaik csak hasznos információkat, vagy éppen kezelőszerveket jeleníthetnek meg a záróképernyőn. Egyetlen kivétel van az új szabály alól: az alternatív záróképernyők készítői továbbra is tehetnek reklámokat az alkalmazásaikba.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!