Milliókat költött mikrotranzakciókra egy fiatal fiú

Casino roulette wheel Bringing Home The Bacon Number 13 Photography No People Copy Space Winning Roulette Table Color Image Number Addiction Wheel Wealth Success Strategy Luck Chance Gambling Risk Concepts Sphere Red Black Wood Ideas Indoors Still Life Ho
Wooden roulette wheeel in casino.
Vágólapra másolva!
Nyílt levélben kérte a játékkiadókat, hogy gondolják át az üzleti praktikáikat.
Vágólapra másolva!

Újból forrnak az indulatok a videojátékos körökben, hiszen megérkeztek a teljes árú játékokba is a mikrotranzakciók, méghozzá a kritikusai által gyakran szerencsejátéknak titulált loot boxok formájában. Az ügy apropóján nyílt levelet tett közzé egy gamer a Redditen, amelyben a saját sztoriján keresztül illusztrálta a játékkiadóknak, hogy min mehetnek keresztül a hozzá hasonló, hihetetlen pénzeket költő játékosok.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/© Matjaz Boncina

A Redditre nyilván bárki írhat bármit, azonban a Kotaku egyik szerzője felvette a kapcsolatot a magát csak Kensgoldnak nevező illetővel (anonim kívánt maradni), és a banki kimutatásain keresztül ellenőrizte az állításait.

A fiú jelenleg 19 éves, emlékei alapján először 13 éves korában fizetett pénzt egy mobilos játékban a mikrotranzakciókért, bár akkor még persze nem volt saját jövedelme. Állítása szerint 16 éves korában kezdett el lecsúszni a lejtőn: először mobilos, majd számítógépes játékokban vásárolt tonnaszámra mindenféle tárgyakat és erőforrásokat.

Olyan három év alatt bő 13 ezer dollárt,

nagyjából 3,4 millió forintot vert el a függősége miatt.

Ez már a saját pénze volt, középiskolás korában diákmunkában dolgozni kezdett. Először egy helyen, majd két helyen is, csak hogy minél több pénzt tudjon költeni a játékokban; majdnem ki is hullott emiatt a középiskolából.

Nem csak a pay-to-win játékokban költött nevetségesen sok pénzt, hanem a kizárólag kozmetikai kiegészítőket áruló, azaz fogyasztóbarátság tekintetében példásnak titulálható címek esetében sem tudott uralkodni magán.

Kensgold nem mutogat ujjal a kiadókra: saját magát hibáztatja a történtek miatt, diagnosztizált szerencsejáték-függőnek vallja magát.

A terapeutájának segítségével mostanra sikerült rendeznie a helyzetet, a videojátékozást sem hagyta abba, azonban jól tudja, hogy elég egy rossz döntés a visszaeséshez. Éppen ezért is osztotta meg a történetét, ugyanis meglátása szerint a játékkiadóknak kötelességük meggyőződni arról, hogy a játékaik ne alakíthassanak ki súlyos, akár egy életen át kísértő függőségeket a kiskorúakban és a fiatalkorúakban.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!